دو منظوره کردن جایگاه‌های صیادی/ مجوز پرورش ماهی در قفس برای شرکت‌های تعاونی پره صادر می‌شود

مدبری دو منظوره کردن جایگاه‌های صیادی در گیلان را از اهداف شیلات اعلام کرد و گفت: مجوز فعالیت پرورش ماهی در قفس برای شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان صادر می‌شود.

«عظیم مدبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن تشریح برنامه‌های در دست انجام مجموعه شیلات گیلان مطالبی در این مورد ارائه کرد و اظهار داشت: دو منظوره کردن جایگاه‌های صیادی و صدور مجوز فعالیت پرورش ماهی در قفس برای شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان گیلان از جمله این برنامه‌ها است.

 

مدیرکل شیلات گیلان توسعه آبزی‌پروری و افزایش درآمد خانوار جامعه صیادی و تولید استان را هدف شیلات از پیگیری و اجرایی کردن این‌گونه  برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: اقتصادی کردن فعالیت جامعه صیادی و شرکت‌های تعاونی صید پره از دیگر اهدافی است که شیلات استان گیلان به طور مستمر برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

 

مدبری میزان صید انواع ماهیان استخوانی در شرکت‌های تعاونی صید پره گیلان را هم برشمرد و با تاکید بر اینکه تاکنون 68 درصد از این صید ماهی کفال، 26 درصد ماهی سفید و شش درصد سایر گونه‌ها بوده است افزود: امیدواریم با فراهم بودن شرایط آب و هوایی و وضعیت دریا میزان صید ماهیان استخوانی از دریای خزر به مقدار قابل انتظار برسد.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی ماهی‌های استخوانی صید شده از ابتدای فصل صید تاکنون چیزی حدود 225 میلیارد ریال برآورد می‌شود اذعان کرد: در حال حاضر چهار هزار صیاد در قالب 49 شرکت تعاونی صیادی پره در سواحل دریای خزر استان گیلان فعالیت می‌کنند و به صید انواع ماهیان استخوانی و کیلکا ماهیان اشتغال دارند.

 

مدیرکل شیلات گیلان از تشکیل کمیته‌ای استانی با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط نظیر اداره کل میراث‌فرهنگی، شیلات و تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و در مورد تصمیمات اتخاذ شده این کمیته هم گفت: استفاده دو منظوره صیادی، گردشگری و تفریحی از پره‌های صیادی گیلان امری است که در این کمیته توافق شده است.

 

مدبری با تاکید بر اینکه تاکنون مجوز فعالیت دو منظوره برای 6 پره از 51 پره صیادی استان گیلان به شکل پایلوت صادر شده است یادآور شد: فعالیت‌های شیلاتی از جمله بسترها و ظرفیت‌های شناسایی شده گیلان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است از طرفی همواره بر استفاده بهینه از این پتانسیل تاکید ویژه‌ای می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مزرعه یکصد هکتاری شیلات استان گیلان واقع در بندر کیاشهر از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در راستای حفاظت از انفال دریای خزر برخوردار است خاطرنشان کرد: توسعه پایدار صید و صیادی امری است که بدون اجرای برنامه‌های شیلات در بخش تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی در دریای خزر امکان‌پذیر نمی‌شود.

کد خبر 1002797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha