ارائه بیش از ۱۵۰ مقاله پژوهشی در سومین کنگره بین المللی مطالعات اجتماعی سلامت

لنکرانی گفت: سومین کنگره بین المللی مطالعات اجتماعی سلامت، امسال به صورت سمینار آنلاین در ۲۶ و ۲۷ آذر جاری در شیراز برگزار خواهد شد و بیش از ۱۵۰ مقاله پژوهشی به صورت پوستر آنلاین نیز ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کامران باقری لنکرانی»، امروز (شنبه 22 آذر) در نشست خبری سومین کنگره بین المللی مطالعات اجتماعی سلامت به صورت وبینار با اشاره به پیامدهای شیوع کرونا گفت: پیامدهای کرونا تنها به مشکلات جسمی و سلامت جسم محدود نمی شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس افزود: در بحران کرونا، همراهی مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ... اهمیت بسزایی داشته و جلب مشارکت عامه مردم در کنترل بیماری سهم مهمی دارد.

وی اضافه کرد: در سال 95 و 97 شاهد برگزاری 2 نوبت از سمینار مطالعات اجتماعی سلامت در مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت بوده ایم که سال 97 در تهران با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و سال 95 در شیراز برگزار شد.

لنکرانی تاکید کرد: در سمینارهای قبل به اهمیت جنبه های اجتماعی برای ارتقای سلامت پرداختیم زیرا سلامت اجتماعی از ابعاد مهم سلامت به شمار می رود.

وی با عنوان جنبه ها و ابعاد مختلف در حوزه سلامت بیان کرد: در بحث سلامت، مواردی همچون جنبه های جسمی، روان، اجتماعی، معنوی و ... مطرح می شود که هر کدام اهمیت خاص خود را دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس ادامه داد: سومین کنگره بین المللی مطالعات اجتماعی سلامت، امسال به صورت سمینار آنلاین در 26 و 27 آذر جاری در شیراز برگزار خواهد شد که شرکت در آن رایگان است اما برای دریافت گواهی شرکت و استفاده از امتیاز بازآموزی نیاز به ثبت نام است.

لنکرانی اضافه کرد: در این کنفرانس که با محوریت کرونا و مباحثی همچون اثر کرونا بر پایداری خانواده، کرونا و سلامت معنوی، نگاه اجتماعی به خواهندگی برای درمان و مطالعات دارویی و ... برگزار خواهد شد از سخنرانان خوبی از سراسر کشور دعوت شده و بیش از 150 مقاله پژوهشی از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی به صورت پوستر آنلاین نیز ارائه خواهد شد.

«حسن جولائی» نیز در این نشست خبری وبینار گفت: سمینار امسال یک سمینار غنی در حوزه کرونا خواهد بود که به بررسی اثرات و پیامدهای مختلف کرونا بر زندگی فردی و اجتماعی خواهد پرداخت.

رئیس پژوهشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: کرونا از این پس می تواند زندگی اجتماعی، ارائه آموزش های مدارس و عالی و ... را تحت تاثیر قرار دهد و باید ببینیم در کشور ما زیرساخت این اقدامات تا چه انداز تامین خواهد شد.

وی اعلام کرد: از سخنرانان دعوت شده در این دوره از سمینار بین المللی مطالعات اجتماعی سلامت خواسته شده تا مطالبی در مورد ابعاد فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و ... کرونا ارائه کنند که بازتاب این مطالب در رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارد.

کد خبر 1002810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha