رعایت پروتکل های بهداشتی در خوسف به ۹۰ درصد رسید

آخوندی از رعایت ۹۰ درصدی پروتکل های بهداشتی در خوسف خبر داد و گفت: خواهشمندیم نظارت ها، اطلاع رسانی و رعایت موارد بهداشتی توسط مردم و اصناف در راستای تثبت شرایط بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی آخوندی» امروز (22 آذر) در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی اظهار کرد: متاسفانه اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا، توسط ادارات شهرستان در فضای مجازی کمرنگ است.

 

فرماندار خوسف در این جلسه بر ارسال نامه هشداری به دستگاه های اجرایی خوسف در راستای ارائه اقدامات و گزارش های اجرایی در خصوص کرونا نیز تأکید کرد.

 

آخوندی تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا اول مهر ماه؛  تعداد نمونه مثبت کرونای شهرستان 57 نفر و در مهرماه 36 مورد بوده است.

 

وی با بیان اینکه آمار افراد مبتلاء به بیماری کرونا در آبان ماه با افزایش 95 درصدی به 122 نفر  رسید و شاهد طغیان بیماری کرونا در شهرستان بودیم، گفت: مجموع بیماران کرونامثبت طی دو سه هفته نخست آذر ماه به 64 نفر رسیده است.

 

فرماندار خوسف در ادامه با بیان اینکه تعداد نمونه گیری های بیماری کرونا در خوسف زیاد شده است، گفت: سهمیه شهرستان هر روز انجام و کمبودی در این خصوص نداریم.

 

آخوندی تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا را از ابتدای اسفندماه تا اول مهر ماه پنج نفر عنوان کرد، و گفت: در مهر ماه 2 نفر، در آبان ماه 12نفر و در آذر ماه سه نفر فوتی به تعداد فوتی های شهرستان اضافه شد.

 

وی عنوان کرد: از ابتدای اسفندماه تا مهرماه سال جاری اصناف شهرستان 60 درصد، ادارت 80 درصد و مردم 30 درصد موارد بهداشتی را رعایت کردند، اما در آبان ماه سال جاری 99 درصد اصناف، 100 درصد ادارات و 91 درصد عموم مردم موارد بهداشتی را رعایت کردند.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: در حال حاضر  اصناف و ادارت شهرستان خوسف 100 درصد و مردم حدود 90 درصد موارد بهداشتی را رعایت کرده اند که منجر به بهتر شدن وضعیت شهرستان و تغییر رنگ از نارنجی به زرد شده است.

 

آخوندی با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا در شهرستان تثبیت شده است، گفت: خوشبختانه رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان به 90 درصد رسیده است که باید ادامه دار باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام اصناف شهرستان ناشی از تغییر رنگ شهرستان به رنگ زرد، در حال فعالیت هستند؛ اما خواهشمندیم که نظارت ها، بازرسی ها و اطلاع رسانی بیشتر شود چراکه عادی انگاری و عدم رعایت دوباره دستورالعمل های بهداشتی شرایط را به عقب برخواهد گرداند.

کد خبر 1002829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha