جلوگیری از انتشار بیش از ۲۳۵ هزار تن گاز آلاینده به محیط زیست فارس با صرفه جویی در مصرف برق

خسروی گفت: با اجرای طرح کاهش پیک بار در تابستان ۹۹ در استان فارس، بیش از ۲۳۱ هزارمیلیارد ریال صرفه جویی و از انتشار بیش از ۲۳۵ هزار تن گاز آلاینده به محیط زیست استان نیز جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا خسروی»، امروز (شنبه 22 آذر) از صرفه جویی مطلوب برق در استان فارس در فصل تابستان خبر داد و به خبرنگاران گفت: با صرفه جویی ۸۲۴ مگاوات برق در استان در فصل تابستان به اندازه یک نیروگاه یک هزار و ۱۱۷ مگاواتی اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: با این اقدام موثر بیش از ۲۳۱ هزارمیلیارد ریال صرفه جویی و از انتشار بیش از ۲۳۵ هزار تن گاز آلاینده به محیط زیست استان نیز جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: در سه ماه تابستان 99 با کاهش مصرف از ساعت 13 تا 17 موفق به صرفه جویی ۱۹۶میلیون کیلو وات ساعت انرژی برق در فارس شده ایم.

خسروی با تشکر از همکاری کشاورزان استان در اجرای این برنامه بیان کرد: همکاری مشترکان بخش کشاورزی منجر به کاهش مصرف ۷۳۵ مگاواتی در این بخش شد و بیش از۱۵۰ میلیارد ریال در قالب بخشودگی و پاداش همکاری به آنها پرداخت شد.

وی ادامه اد: نصب کنتورهای هوشمند طرح «فهام» نیز در مدیریت مصرف برق بخش کشاورزی استان سهم موثری داشته است و در کاهش مصرف سالانه حدود ۴۰ درصد انرژی در این بخش نقش مطلوبی ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اضافه کرد: مشترکان بخش صنایع استان نیز در کاهش پیک بار تابستان 99 مشارکت مطلوبی داشتند و با حدود ۴۳ مگاوات کاهش مصرف از ۲۷ میلیارد ریال پاداش برخوردار شدند.

خسروی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند طرح «فهام» در مساجد پرمصرف مناطق گرمسیر فارس گفت: طرح کاهش پیک بار در تابستان 99 در فارس به صورت آزمایشی برگزار شد و در تابستان سال 1400 نیز با همراهی مشترکان تداوم خواهد یافت.

کد خبر 1002859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha