نقشه راه فرهنگی باید متناسب با زیست بوم استان ترسیم شود

مرادی بیناباج با بیان اینکه هر استانی با توجه به زیست بوم و بافت فرهنگی خود دارای ظرفیت‌های فرهنگی عمیق و گسترده‌ای است، گفت: با شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های فرهنگی استان درصدد برنامه ریزی فرهنگی مختص استان خود باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم مرادی بیناباج» امروز (22آذر) در نشست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مازندران که به میزبانی حوزه هنری استان برگزار شد، بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم حوزه هنری پیوند وسیع حوزه با گروه‌های مهم فرهنگی انقلاب اسلامی در استان است، تعامل و تداوم ارتباط با نهادها و گروه‌ها و فعالان همسو اولویت دارد.

 

معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور افزود: داشتن یک نقشه راه مشخص برای حوزه هنری و راهکار دقیق نیازمند برگزاری جلسات مستمر با اعضای فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان است.

 

مرادی بیناباج تصریح کرد: یکی از نکات مهم در سفرهای استانی این است که حوزه هنری باید در استان منشاء اثر و مرجع هنرهای انقلابی باشد و در تعامل با جبهه فرهنگی انقلاب در بخش‌های مختلف قرار بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در ستاد بدون شناخت از وقایع، ویژگی‌ها و مسائل استان تصمیم می‌گیریم این عدم آگاهی از مشکلات منجر به اتخاذ تصمیمات ناکارآمد در همه حوزه‌ها می‌شود لازمه‌اش ارتباط مدیر با رؤسای مراکز استانی است.

 

مرادی بیناباج تاکید کرد: وضعیت حوزه هنری استان در تعامل با جبهه فرهنگی انقلاب در پیگیری مسائل مهم مردم و انقلاب در استان و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف استان وجود دارد و نقدها و دغدغه‌هایی که در حوزه هنری دارد باید بیان شود.

 

وی با اشاره به اینکه جلسات جبهه فرهنگی با استمرار و با دستور کار مشخص باید ار ظرفیت‌های پراکنده استان برای رفع معضلات فرهنگی استفاده کند، گفت: با اعتبارات و توانمندی‌های موجود می توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 

مرادی بیناباج با بیان اینکه هر استانی با توجه به زیست بوم و بافت فرهنگی خود دارای ظرفیت‌های فرهنگی عمیق و گسترده‌ای است، گفت: با شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های فرهنگی استان درصدد برنامه ریزی فرهنگی مختص استان خود باشید.

 

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور یادآور شد: آگاهی از ظرفیت‌های متنوع انسانی و تعامل نهادهای مربوط به حوزه فرهنگی  با یکدیگر ضرورت دارد تا در هر استان نقشه راهی متفاوت داشته باشیم.

 

 این مسئول تاکید کرد: استفاده از هم‌فکری با تداوم جلسات بر پایه اقدام برای حل مسئله و مشکل، توجه به مسائل ‌روز و فعال کردن ظرفیت‌های دیگر به واسطه هنر که ماحصل اندیشه‌ها خواهد بود به موفقیت کمک می‌کند.

 

وی در پایان تاکید کرد: هنر تنها سلاح پیشبرنده و نقش‌آفرین است که به ایجاد اندیشه‌ها کمک می‌کند البته گاهی در یک هنر هدفی شوم به نمایش گذاشته می‌شود در مقابل باید لشکری از هنر و رسانه ایجاد شود.

کد خبر 1002878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha