کاهش ۴۰ درصدی بستری و فوتی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بستری و مرگ میرهای کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به شکنندگی این وضعیت درصورت غفلت و بی توجهی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۲ آذر) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این استان دستاورد ارزشمند اقدامات و تلاش های مجدانه و تحمل سختی ها را طی دو هفته گذشته به دست آورد و اکنون برای صیانت و تثبیت این شرایط، باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی اهتمام جدی داشته باشیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لطف الهی و تلاش مجموعه بهداشت و درمان، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، دستگاه های اجرایی، نظارتی، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، گروه های مختلف مردمی، صنوف و بازاریان، کسبه و کارگر، رسانه ها و صدا و سیما و همه اقشار مختلف تلاش کردند تا توانسیتم استان را از وضعیت قرمز به نارنجی برگردانیم.

 

کلانتری تاکید کرد: اگر در این شرایط حساس کنونی کمی غفلت کنیم و با سهل انگاری و عادی نگری به وضعیتی که به سرعت و به شدت شکننده است بی توجه باشیم، به شرایط قرمر باز خواهیم گشت و قطعا به دلیل محدودیت هایی که خواهیم داشت به درآمد، اشتغال و معیشت مردم فشار جدی وارد می شود.


وی ابراز داشت: این توفیق که یک تلاش جمعی کشوری، لشکری و مردمی است و با یک تعامل بالا که هم زنجیره انتقال را کاهش داد و هم ابتلا به بیماری، تعداد بستری و مرگ و میر را باید به خوبی از آن نگهداری و حفاظت کنیم، چرا که بیماری کرونا هنوز تمام نشده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در شرایط کنونی وظیفه سنگین تری داریم که تلاش کنیم شرایط را در نقاطی از جمله چهار شهرستان که وضعیت نارنجی دارند به زرد برسانیم و آنجایی که زرد است به سفید برگردانیم.


کلانتری خاطرنشان کرد: از ظرفیت بسیج، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و گروه های مختلف مردمی در اجرای کامل طرح محله محور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سیلمانی با محوریت سپاه فتح استان بتوان این بیماری را کنترل و شرایط را در همه نقاط استان بهبود بخشید.


وی یادآور شد: طی اجرای طرح محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا در دو، سه هفته اخیر، سرنشینان ۲۴ هزار خودرو تذکر لسانی گرفتند و ۱۲ هزار خودرو برگشت داده شده اند و کمتر از ۳۰ درصد که عده قلیلی هستند و همیشه رعایت نمی کنند و از قانون غافلند، جریمه شده اند. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستورالعمل ها کرونایی می گویند ماسک بزن، فاصله اجتماعی را رعایت کن، از دورهمی ها، برگزاری تجمعات، مراسم ترحیم و عروسی پرهیز کنید تا سبب کاهش آمار مبتلایان، بستری، مرگ و میر و همچنین ایجاد امنیت، آرامش و سلامت روحی و روانی و فعالیت گروه های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم در سطح جامعه شود.
 

کلانتری تصریح کرد: ۵۱ درصد مبتلایان به کرونا به خاطر دورهمی ها، تحمعات و همنشینی ها است و باید با آموزش های لازم و فرهنگ سازی به این مسئله توجه جدی شود.


وی گفت: شب یلدا را در پیش داریم و اگر مانند روز طبیعت که مردم عزیز ما به خوبی رعایت کردند به مسئله توجه نشود، همه تلاش ها بر باد می رود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید همه تلاش کنیم به دستاورد ارزشمند حاصل شده با جدیت مراقبت شود.


کلانتری یادآور شد: بیمارستان های استان به لحاظ تجهیزات و امکانات شرایط خوبی دارند ولی اگر پروتکل ها و دستورالعمل ها به خوبی رعایت نشوند، شرایط شکننده خواهد بود.

وی از همه مردم استان و همه کسانی که صادقانه و دلسوزانه به طور شبانه روزی تلاش کردند تا این شرایط در استان به وجود آمد تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه را دعوت می کنم به رعایت کامل پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی تا بتوانیم از سلامت، جان، امنیت و معیشت مردم حمایت و خفاظت کنیم. 


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت های شبانه همچنان به قوت خود باقی است و شهر دوگنبدان هم به این محدودیت افزوده شود.

کد خبر 1002887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha