اثر موسیقایی « فرمانده دوران» در موزه شهدای قراخیل رونمایی شد

اثر موسیقایی « فرمانده دوران» و پوستر مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل که به رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است، امشب(۲۲آذر) با حضور معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور در موزه شهدای قراخیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم مرادی بیناباج» امشب(22آذر) در بازدید از موزه شهدای قراخیل شهرستان قائمشهر و رونمایی از  اثر موسیقایی « فرمانده دوران» و پوستر مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل اظهار کرد:  روستای قراخیل یک پایگاه قوی ایثار و شهادت است که ماحصل تلاش مردمی از جنس ایثار و شهادت است، این مرکز می‌تواند ملجا بازدید برای عبورکنندگان از مازندران باشد، اینجا را باید جهانی کنیم تا مردم دنیا بدانند که در همچین نقطه‌ای چنین موزه‌ای تاسیس شده است.

معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور افزود: باید در حوزه هنری تلاش شود تا با برنامه‌ریزی این مکان به یک پایگاه موثر ایثار و شهادت تبدیل شود تا به توانمندسازی هنر رسانه و فعالیت‌های دیگر کمک شود و الگویی در سطح بین الملل معرفی شود.

 

مرادی بیناباج ضمن اعلام آمادگی برای کمک به موزه شهدای قراخیل برای تبدیل شن به پایگاه موثر و جهانی ایثار و مقاومت بیان کرد: در این فضای ملکوتی حس نابی نهفته است.

 

«مهدی معصومی گرجی» نیز در این ویژه برنامه با بیان اینکه برای جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه‌ها و جلوه‌های ویژه هشت سال دفاع مقدس باید موزه شهدا ایجاد و یا تقویت شوند، گفت: مردمان بی ادعای روستا قراخیل این فضا را ایجاد کردند امیدواریم طرح مجموعه خاطرات روستا اجرا شود، این مکان می‌تواند در طرح گردشگری قرار بگیرد.

 

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: این فضا ارزشمند است و حس عجیبی به ما می‌دهد، همه این حال خوش را باید در آثارمان نمایش دهیم.

 

وی درخصوص رونمایی از  اثر موسیقایی « فرمانده دوران» و پوستر مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل، اظهار کرد: فرمانده دوران با صدای محمد رضا ولیپور تک اثری موسیقایی است که با استفاده از چند مقام‌ و تصنیف قدمایی موسیقی بومی مازندران، به رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.

 

معصومی گرجی افزود: شعر این کار بومی را که توسط واحد موسیقی حوزه هنری مازندران تولید شده، شعبان نادری سروده و سعید چوپانی هم آن را تنظیم کرده است. از ویژگی این اثر جذابیت و تنوع ملودیک در طول 3 دقیقه کار هم راه با شعری خیال انگیز و احساسی  در آن است که منجر به درگیری ذهنی مخاطب با اثر می شود.

 

وی به  رونمایی از پوستر «وقت دیدار» اشاره کرد و گفت: با رونمایی این اثر رسماً همکاری حوزه هنری مازندران با مؤسسه فرهنگی روستای قراخیل در ثبت  بخشی از خاطرات شهدای این منطقه در قالب اثر هنری آغاز شد.

معصومی گرجی اذعان کرد: وقت دیدار به عنوان مجموعه خاطرات شهدای روستای قراخیل شهرستان قائمشهر، با هنرمندی و قلم احمد وسکره، نویسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس تلاشی در ثبت بخشی از اسناد و خاطرات به جا مانده از 44 شهید این روستا و انتقال بخشی از ارزش های انسانی به نسل جوان می باشد. با این حرکت نمادین مقرر شده از هفته آینده رسما پژوهش های لازم در این زمینه آغاز شود.

کد خبر 1002913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha