برگزاری جشنواره «هر کتابدار یک پژوهشگر» در مازندران

ولیپور گفت: جشنواره «هر کتابدار یک پژوهشگر» به مناسبت هفته پژوهش با محوریت کتابخانه های عمومی و شرایط کرونایی در مازندران برگزار می شود.

«آرزو ولیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران همزمان با هفته پژوهش و در راستای کیفی بخشی به خدمات و کارکردهای کتابخانه ای و با استفاده از ظرفیت موجود در این حوزه در شرایط کرونایی با ارسال فراخوانی اقدام به دریافت مقالات پژوهشی با محوریت کتابخانه های عمومی و شرایط کرونایی کرده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه مقالات پژوهشی ویژه کتابداران کتابخانه های عمومی استان است، بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا 27 آذرماه بوده و مقرر شده است تا 30 آذرماه امسال با داوری اساتید برجسته کتابداری استان نتایج آن اعلام و در پایان از برگزیدگان پژوهشی در این حوزه تجلیل شود.

 

وی محورهای این فراخوان را معرفی کتاب تخصصی در حوزه کتابداری و علم دانش‌شناسی، تحلیل یک مقاله علمی در حوزه کتابداری و علم دانش شناسی، معرفی یک نرم افزار تخصصی در حوزه کتابداری و معرفی پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه کتابداری و علم دانش شناسی عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح به روزرسانی دانش و آگاهی کتابداران و معرفی رشته کتابداری و دانش شناسی است.

 

این مسئول ادامه داد: پس از اعلام فراخوان جشنواره پژوهشی ویروس کرونا و کتابخانه‌های عمومی، پنج مقاله و سه طرح‌ از شهرستان‌های مختلف استان با محوریت کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا و میزان تأثیرگذاری این بیماری همه‌گیر بر عملکرد این نهاد فرهنگی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی ارسال شد.

 

ولیپور تصریح کرد: براساس شیوه‌نامه‌ی اجرایی این جشنواره که به تصویب رسید، طرح‌ها و مقالات ارسال‌شده برای بررسی کیفیت و صحت‌سنجی اطلاعات و روش‌های آماری به کارگیری‌شده در اختیار، واحد آمار و پژوهش اداره کل استان قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ طرح و مقاله‌ برای این جشنواره به اداره کل کتابخانه‌های عمومی ارسال شد که نیازمند تجدید نظر و بررسی مجدد در بیان روش پژوهش و روش اجرایی بوده است.

 

کد خبر 1002935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha