نیازمند ترویج سنت قرض‌الحسنه در ‌آذربایجان‌شرقی هستیم

منافی آذر گفت: مردم استان‌هایی مانند اصفهان، گرگان، گلستان و حتی سیستان و بلوچستان نسبت به مردم استان آذربایجان شرقی دیدگاه بهتری نسبت به قرض‌الحسنه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدرضا منافی آذر» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران اظهار داشت: این بانک، نخستین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آذربایجان شرقی ادامه داد: این بانک، رقیب هیچ بانکی نیست، بلکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تکمیل زنجیره خدمات مالی و بانکی در کنار سایر بانکها در خدمت مردم بوده و سودی از مردم دریافت نمی‌کند.

وی بانکداری اسلامی و بدون ربا، بانکداری سبز و دوستدار محیط زیست و حمایت از اقشار متوسط و محروم را از عمده اهداف بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران، برشمرد و گفت: تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات در این بانک نباید بیش از ۱۵ روز طول بکشد، اخذ کپی شناسنامه و کاغذبازی در این بانک ممنوع است.

منافی آذر خاطرنشان کرد: ارایه‌ تسهیلات قرض الحسنه به اقشار محروم، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، کارآفرینان و مشاغل متضرر از کرونا طی قرارداد با شرکت‌ها و کارخانجات از جمله خدمات اجتماعی این بانک شناخته می شود.

وی با اشاره به این‌که استان‌هایی مانند اصفهان، گرگان، گلستان و حتی سیستان و بلوچستان دیدگاه بهتری نسبت به قرض‌الحسنه دارند، گفت: این استان ها منابع قرض‌الحسنه‌ بیشتری را در مقایسه با استان ما جذب کرده‌اند و نگاه اقتصادی مردم منطقه‌ ما کمی متفاوت‌تر است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آذربایجان شرقی از همکاری بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام، ناجا و ... برای بهترین تسهیلات به منظور کمک به اقشار محروم خبر داد و افزود: این بانک توانسته است در طول ۱۳ سال حدود ۱۰ میلیون مشتری جذب کرده و هشت میلیون فقره تسهیلات ارایه کند.

منافی آذر ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران در زمینه‌ بانکداری الکترونیک نیز همپای سایر بانک‌های باسابقه پیش می‌رود، اما گسترش خدمات الکترونیک دلیلی بر کاهش تعداد شعبه‌ها نبوده و در مجموع ۲۳ شعبه در آذربایجات شرقی فعال هستند.

وی، منابع جمع شده‌ بانک قرض‌الحسنه‌ مهر در آذربایجان شرقی را ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان، انتظار می‌رفت منابع جذب شده ۳۰ هزار میلیارد را رد کند، منابع ما نسبت به سال گذشته افزایش سه هزار میلیارد ریالی و مصارف و تسهیلاتمان افزایش ۶۵۰۰ میلیارد ریالی داشته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آذربایجان شرقی با اشاره به طرح کالا کارت این بانک اظهار داشت: استفاده از کالا کارت تا سقف ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصدی شش، ۹ و ۱۲ ماهه یکی از راه‌های دور زدن تورم بوده که هم استانی‌ها می‌توانند برای خرید کالا از آن استفاده کنند.

وی، استفاده از تسهیلات بدون ضامن را از دیگر طرح‌های بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا با رتبه‌بندی در سیستم، هر ماه حداقل دو فقره از این وام‌ها را به مشمولان طرح پرداخت کنیم، چرا که پیدا کردن ضامن معتقد هستیم بیشترین مشکل مردم در دریافت تسهیلات است.

منافی آذر ، اعطای تسهیلات پنج میلیون تومانی با کارمزد دو الی سه درصد به صاحبان مشاغل و کارآفرینان را از دیگر طرح‌های ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دانست و گفت: عدم استفاده از جریمه‌های اخذ شده بابت جریمه‌ دیرکرد تسهیلات نیز از جمله خدمات ارزسمند این بانک است.

وی، عدم اخذ اقساط اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه به دلیل شیوع کرونا و حمایت از مشاغل متضرر از کرونا را یادآور شد و گفت: بیمه ۵ هزار خانواده در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و بیمه‌ ۵ هزار واحد خانه روستایی در ۹۳۰۰ روستای سه استان محروم سیستان وبلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی از جمله خدمات اجتماعی این بانک بوده است.

کد خبر 1002936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha