کاروانسرای سبزه میدان بجنورد در معرض پلمب

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد با اشاره به اینکه کاروانسرای سبزه میدان در مرکز استان در معرض پلمب است، گفت: دستور پلمب از دادستان گرفته شده و در این زمینه یک هفته به مالکان مهلت داده شد تا نسبت به برطرف کردن ایرادها اقدام کنند که این مهلت تمام شده است.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه کاروانسرای سبزه میدان در مرکز استان در معرض پلمب است، افزود: دستور پلمب از دادستان گرفته شده و در این زمینه  یک هفته به مالکان مهلت داده شد تا نسبت به برطرف کردن ایرادها اقدام کنند که این مهلت تمام شده اما پلمب هنوز انجام نشده است.

 

«مجید گریوانی» اظهارداشت: درخواست ما، تامین حداقل های ایمنی در اماکن تجاری است و باید چیدمان اصلاح شود تا از بروز حادثه جلوگیری کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در کاروانسرای سبزه میدان آتش سوزی اتفاق بیفتد، با توجه به چیدمان اجناس واحدهای تجاری و با توجه به چوبی بودن سقف، کنترل آتش و مهار آن اقدام بسیار سخت خواهد بود.

 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: در کاروانسرای سبزه میدان، دو واحد تجاری در برابر ایمن سازی و توجه به اخطارها مقاومت می کنند و در صورت پلمب، 20 نفر کاسب آسیب می بینند.

 

گریوانی افزود: امسال دو هزار بازدید از اماکن مختلف مرکز استان انجام شده و این بازدیدها منجر به صدور 50 مورد اخطار ایمنی شده است.

 

وی گفت: پاساژها، بازارچه ها و مطب پزشکان از جمله مکان هایی است که  برای نواقص ایمنی اخطار گرفته اند که نواقص شناسایی و راهکارهای رفع ایراد، ارائه شده است.

 

گریوانی تصریح کرد: نواقص و ایرادها شامل مواردی همچون نحوه چیدمان کالاها و یا سیستم اعلان حریق است.

 

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که یا اختیار و قدرت پلمب کردن اماکن ناایمن را به آتش نشانی بدهند و یا اینکه دادستان از پلیس اماکن بخواهد نسبت به پلمب اقدام کنند، خاطرنشان کرد: برخی از اماکن تجاری همچون پاساژ لادن و یا ارم، سه تا چهار بار اخطار دریافت کرده اند.

 

وی درباره ایمنی در مراکز درمانی شهر بجنورد هم گفت: بیمارستان بنت الهدی، بیمارستان تامین اجتماعی، امام علی(ع) و امام حسن(ع) از ما اخطار گرفته اند اما هنوز نسبت به ایمن سازی اقدام نکرده اند، در برخی از این مراکز راه های خروجی ناایمن است و کارتُن تا سقف چیده شده و خروج را محدود کرده است.

 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: امید می رود مالکان اماکن متخلف بیش از پیش نسبت به ارتقای ایمنی در مکان ها حساس باشند.
 

کد خبر 1002964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha