مشارکت ۴۸  تیم عملیاتی در طرح زمستانی پلیس راه گیلان

سردار ملکی از آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان با مشارکت ۴۸ تیم عملیاتی در نقاط کوهستانی و مناطق جلگه‌ای استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مانور مشترک طرح زمستانی پلیس گیلان امروز (یک‌شنبه، ۲۳ آذر) با حضور دستگاه‌های خدمات رسان که به‌منظور آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و مشکلاتی احتمالی در فصل زمستان در محور‌های مواصلاتی و درون شهری استان برگزار می‌شود، در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اجرا شد.

 

سردار «عزیزالله ملکی» ارائه خدمات در شرایط بحرانی و کاهش تلفات جاده‌ای را از اهداف اجرای طرح زمستانی پلیس راه دانست و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز آغاز شده است و علاوه بر نقاط کوهستانی استان مناطق جلگه‌ای نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه طرح زمستانه پلیس در ۶ گردنه برف‌گیر مهم استان حیران، زندانه، الماس، سیاهکل به دیلمان، اشکورات و امام‌زاده هاشم به قزوین به‌صورت ویژه برگزار می‌شود افزود: ۴۸ تیم عملیاتی با مشارکت ۳۰۰ مامور پلیس به مدت سه ماه در این طرح مشارکت دارند.

 

وی اجرای طرح زمستانه را موجب تسریع در عبور و مرور، بازگشایی راه‌های مسدود شده، کمک به در راه ماندگان، پیشگیری از انسداد راه‌های استان، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی و رسیدگی فوری به حوادث جاده‌ای  اعلام کرد و بیان داشت: همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی فصل زمستان امری ضروری است که در همکاری تنگاتنگ دستگاه‌ها و نهادهای مجری محقق می‌شود.

 

ملکی با بیان اینکه آمادگی نیروهای امدادی زمینه تسهیل در عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر را موجب می‌شود تصریح کرد: طرح زمستانی پلیس راه با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، راهداری و شرکت امداد جاده‌ای اجرا می‌شود.

 

*کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در گیلان

وی با اعلام اینکه در هشت ماهه  سال جاری آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است افزود: ۳۴ درصد جانباختگان تصادفات در محورهای اصلی و ۶۶ درصد آن در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.


فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کسب رتبه اول پلیس گیلان در حوزه پیشگیری و کسب رتبه سوم در حوزه کشفیات سرقت در ۶ ماه گذشته سال‌جاری در سطح کشور خاطرنشان کرد: پلیس در تامین و محافظت از نظم و امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
 

کد خبر 1002972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha