۵۷۰ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین در راهداری های فارس فعال هستند

سیاهپور با اشاره به اینکه ۵۷۰ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین در راهداری های فارس فعال هستند، گفت: ۱۲۳ گشت ثابت و سیار در ستاد و شهرستان ها حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا سیاهپور»، امروز (یکشنبه 23 آذر) در مراسم آغاز به کار طرح ترافیک زمستانی فارس، که در مجتمع «شهید فعال» شیراز برگزار شد، گفت: در 10 ماهی که این کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده زحمات زیادی برای کنترل محدودیت ها شکل گرفته است و به روح عزیزانی که در این عرصه جان خود را از دست دادند تقدیر کنم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه طرح ترافیک در کاهش تصادفات نقش ویژه ای داشته است، افزود: در چهار سال گذشته به صورت متوالی کاهش تصادفات داشتیم که از سال 96 تا 98 و در هشت ماه اول 20 درصد کاهش تلفات را داریم، این نشان می دهد تعامل خوبی در حوزه کاهش تصادفات وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه امید است بتوانیم از طریق رسانه ها فرهنگ سازی کنیم چرا که با افزایش فرهنگ ترافیکی کاهش تلفات را در سال های پیش رو شاهد باشیم، یادآور شد: از 26 آذر هفته حمل و نقل و راهداری آغاز می شود و این هفته را به رانندگان که حمل و نقل مسافر، بار و مایحتاج مردم را جابجا می کنند، تبریک می گویم.

سیاهپور با اشاره به اینکه از خرداد ماه، امسال خرید های شن و نمک را خریداری کردیم، در تا پایان مرداد بیش از 40 هزار تن مخلوط شن و نمک تامین شد، افزود: این مواد در راهداری ها گذاشته و 95 درصد ماشین آلات راهداری تعمیر شدند و از 20 آبان ماه راهدار خانه ها فعال هستند و یک هزار نفر راهدار به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بحران های احتمالی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه 570 دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین در راهداری های فارس فعال هستند، تاکید کرد: 123 گشت ثابت و سیار در ستاد و شهرستان ها حضور دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: 6 هزار و 500 کیلومتر راه برف گیر در فارس وجود دارد و 770 کیلومتر آن در 52 گردنه برف گیر قرار گرفته است و با توجه به اینکه زمستان سردی پیش بینی شده است آمادگی کامل خود را داریم تا با مخاطرات مقابله کنیم.

وی در پایان با اشاره به محدودیت های ترافیکی در ایام کرونا، هم گفت: ترافیک با توجه به محدودیت ها کمتر است.

کد خبر 1003000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha