راه‌اندازی مرکز طب برای تشخیص کرونا در مسجد سیدالشهدا(ع)

حجت‌الاسلام شمس با اشاره به فعالیت‌های مسجد سیدالشهدا(ع) در مهار بیماری کرونا، گفت: کمک نقدی و توزیع بسته‌های ارزاق میان محرومان و راه‌اندازی مرکز طب برای تشخیص کرونا، ازجمله این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام «امیر شمس» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات گروه جهادی سلامت (مسجد محور) در منطقه 22 اظهار کرد: مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در شهرک امید مسجد محوری  12 محله منطقه 22 تهران است که به عنوان قرارگاه سلامت مسجد محور در بحث مبارزه با بیماری کرونا فعالیت می کند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در شهرک امید بیان کرد: عرضه ماسک به قیمت پایین تر از بازار، ضدعفونی محلات به منظور مهار بیماری کرونا و توزیع الکل و مواد ضدعفونی کننده، استمرار تهیه آبمیوه به صورت روزانه برپایی ایستگاه های سلامت با محورهای فعالیتی همچون مشاوره خانواده، غربالگری، تغذیه از دیگر محورهای خدماتی در موج سوم بحران کرونا است.

 

حجت الاسلام شمس همچنین از حمایت های نقدی این مسجد از بیماران کرونایی خبر داد و گفت: نزدیک به یک میلیون تومان کمک نقدی و بسته های معیشتی به نیازمندان انجام شد. ضمن اینکه با راه اندازی مرکز طب تلاش می کنیم که تست کرونا از بیماران گرفته شود.

 

وی تصریح کرد کرد: برای مهار ویروس کرونا در موج های اول و دوم این بیماری با هماهنگی آستان قدس رضوی دفتر تهران اقدام به توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی در بیمارستان ها کرده ایم، به طوری که در  طول هفته دو  هزار غذای حضرتی میان بیماران توزیع شد، همچنین فعالان این مسجد روزانه دو هزار بطری آبمیوه استریل شده و تازه با رعایت موارد بهداشتی برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران توزیع می کردند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: تهیه معجون عسل برای پزشکان، پرستاران و کادر درمان تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توزیع آن در چند نوبت در بیمارستان های تهران بخش دیگری از برنامه های این مسجد در موج اول و دوم بیماری کرونا است.

 

کد خبر 1003022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha