جمع آوری گیاه باریجه از سطح ۸۰ هکتار عرصه های طبیعی

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال گیاه باریجه از سطح ۸۰ هکتار عرصه های طبیعی این شهرستان جمع آوری شد.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال، حدود یک تُن شیره باریجه از سطح ۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان برداشت شد.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان بیان کرد: این میزان شیره باریجه توسطه بهره‌برداران در دو طرح اجرا شده و در عرصه های طبیعی روستاهای کلاته میهن زوارم و قلعه زو برداشت شد.

 

سیامکی عنوان کرد: طرح کاشت باریجه با هدف کمک به توسعه منایع طبیعی، امسال در سطح ۳۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان به صورت کپه کاری در قالب مشارکت مردمی و پروژه دولتی اجرا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در سطح ۶۳ هکتار از مراتع حوزه آبخیز نامانلو-رشوانلو از محل اعتبارات صندوق توسه ملی و مابقی آن در حوزه دهستان های قوشخانه، تکمران، زوارم و جیرستان به صورت مشارکتی اجرا شده است.

 

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان تصریح کرد: طرح کاشت باریجه با مشارکت مردم، با کیفیت خوب و کم هزینه اجرا می شود که در این زمینه بذر رایگان توسط این اداره  تامین می شود.

 

سیامکی افزود: یکی از اهداف اصلی و مهم اجرای این پروژه، تحقق منویات رهبری به منظور جهش تولید و ایجاد اشتغال، لزوم مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی است.

 

وی ادامه داد: از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای یک هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا است و دامنه های شمالی و مناطقی که خاک سبک دارد مناسب کشت و توسعه این گونه گیاهی است.

 

به گفته وی شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

کد خبر 1003024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha