ساخت واکسن کرونای ایرانی در بهار ۱۴۰۰/ داعیه ورود به عرصه انتخاباتی ندارم

نمکی با بیان اینکه در بهار آینده واکسن کرونای ساخت ایران را روی میز مملکت می‌گذاریم، گفت: روزهای آینده این خبر خوش را خواهیم داد که واکسن کرونا را از معتبرترین منابع وارد کشور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید نمکی» پیش ازظهر امروز (۲۳ آذر) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر از مرگ حداقل یک نفر که نان‌آور و قلب تپنده خانواده است جلوگیری کنیم بزرگترین خدمت را به مردم انجام داده ایم.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه طبس رتبه نخست مرگ و میرهای کرونا را کسب کرده است، گفت: تحلیل و تفسیر این وضعیت و مرگ یک نفر در این استان کویری و کم جمعیت با استانی مانند مازندران و رشت و بابل و ... با چیدمان شهری و جمعیت بالا خیلی تفاوت دارد.

 

وی با بیان اینکه پیک پاییزه ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرد، ادامه داد: ایران رتبه ۳۱ جهان را از نظر مرگ و میر کرونا را دارد و ۸۸ کشور جهان یا آمار نمی دهند و یا آمار درستی ارائه نمی دهند و سازمان‌های جهانی نیز دنبال این موارد نمی‌روند.

 

وی با تاکید بر اینکه روزی‌که دو مرگ اول کرونایی کشور را اعلام کردند دو روز به انتخابات بود اما گفتم هرگز چیزی را از مردم پنهان نمی‌کنم و دروغ نخواهم گفت، بیان کرد: اگر مردم ما را به راستگویی و امانتداری نپذیرند باید به حال خودمان گریه کنیم.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه آماری بیماران کرونایی که امروز اعلام می کنیم نزدیک به صحیح ترین آمار است، گفت: ما برای بیماری و  مرگ هیچ کسی در جهان لبخند نمی زنیم و حتی برای مردمی که رژیم های آنان کمر به نابودی نظام اسلامی بسته‌اند دعای سلامتی می کنیم.

 

نمکی بیان کرد: برخی کشورهای اروپایی بیشترین زیرساخت های آماده برای خدمت رسانی را دارند اما ایران در وضعیت تحریم و با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا می‌کنیم. اگر اکنون بخواهم دارو وارد کشور کنیم، با خباثت امریکا تحریم ها را دور می‌زنیم اما دقیقه ۹۰ قفل می‌شود و با خون و دل دارو و تجهیزات برای کشور تامین می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه با لطف خدا و همدلی و همراهی همه مسئولان و مردم کمر پیک سوم کرونا در ایران شکست، ادامه داد: این حماسه ارزشمند در تاریخ دنیا ثبت خواهد شد و این نشان افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است چرا که بسیاری از کشورهای که مدعی زیرساخت ها بودند بازی را باختند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۱۶۰ شهر قرمز با مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت های کرونایی به حدود بیش از ۲۰ شهر کاهش یافته است، افزود: خوشبختانه در سایه همدلی و وفاق موج سوم بحران کرونا را مهار کردیم.

 

نمکی با ابراز نگرانی از ساده انگاری و عادی پنداری که زخم آن هنوز بر نظام سلامت باقی است، تأکید کرد: هر گونه عادی انگاری در آستانه شب یلدا دوباره ما را با پیک زمستانه سهمگین کرونا مواجه خواهد کرد.

 

وی از ملت ایران اسلامی تقاضا کرد امسال آیین سنتی شب یلدا را متفاوت از سال های گذشته برگزار کنند چرا که راهی جز این نداریم که خلاف رویه های گذشته عمل کنیم و گرنه در دام سهمگین کرونا گرفتار خواهیم شد.

 

وزیر بهداشت در خصوص واکسن کرونا، بیان کرد: خیلی ها می خواهند فقط حرف بزنند در حالی که دلیلی ندارد ما هر حرفی را هر لحظه بزنیم؛ واکسن پدیده‌ای نیست که بشریت را از کرونا نجات دهد و این را باید بدانیم البته گر چه تاثیرگذار است اما همه داستان نیست.

 

نمکی با اشاره به اینکه همه تلاشمان را می کنیم که مردم این سرزمین حسرت نداشتن چیزی را که کشورهای دیگر دارند را نخورند، تأکید کرد: ما داروهای کرونایی که در سازمان بهداشت جهانی و یا امریکا اعلام کردند چند روز بعد آن در ایران داشتیم تا مبادا در آینده فرزندی بگوید اگر پدر «رمدسیویر» می داشت، فوت نمی کرد.

 

وی ادامه داد: در طی مدت ۲ ماه واردات را که شروع کردیم تولید دارو را هم آغاز کردیم و برای واکسن کرونا هم بیکار نشسته ایم و خیلی ها را چراغ خاموش حرکت می کنیم چون با دنیایی مواجه هستیم که حقوق مسلم ما را می خواهند سلب کنند؛ ما برای جا به جایی یک دستگاه و آنتی ژن هزار تا کمرگ ما را قفل می کنند.

 

نمکی گفت: من به عنوان وزیر بهداشت برای اینکه برایم دست بزنند نمی توانم مصالح ملی کشورم را ضایع کنم؛ حاضرم آبرو و جسمم را تکه تکه بکنند اما به نظامم و پیشرفت و توسعه آن ضربه نزنند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بنده داعیه ورود به عرصه انتخاباتی را ندارم، افزود: خدا را شاهد می گیرم که در این دوره آمده ام که فقط خودم را فدای مردم کنم اما برخی برای افزایش فالور صدتا حرف بی ربط می زنند و خیلی از مصالح کشور را فدا می کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه واکسن را داریم تولید می‌کنیم علی رغم فرمایشات برخی که می گویند ما این کاره نیستیم داریم اثابت می کنیم که می توانیم، گفت: در بهار آینده واکسن کرونای ساخت ایران را روی میز مملکت می‌گذاریم و تردید نکنید چون من لحظه به لحظه این مهم را دنبال می کنم.

 

نمکی با بیان اینکه اجازه نخواهم داد هموطنم گروه هدف تست واکسنی شود که دوره تست خود را در جایی دیگر نگذرانده است، ادامه داد: بهترین و موثرترین واکسن دنیا را برای ملت ایران اسلامی تامین می کنیم و آقای رئیس جمهور نیز دستور أکید دادند و منابع آن را نیز تامین می کنیم و روزهای آینده این خبر خوش را خواهیم داد که این واکسن کرونا از معتبرترین منابع وارد کشور می کنیم.

 

وزیر بهداشت با اطمینان خاطر از واکسن کرونایی که طی روزهای آینده قرار است برای کشور تامین شود، تصریح کرد: ما نخواهیم گذاشت ملت شریف ایران، موش آزمایشگاهی هیچ جریانی شود.

 

وی بیان کرد: نخواهیم گذاشت غیرت ملی این سرزمین پایمال برخی از فزونی‌خواهی دیگران شود و بدانید با نگاه اعتقادی، ملی و مردم سالاری دینی دنبال این هستیم که مردم ایران بهترین‌ها را در آینده نزدیک داشته باشند.

 

کد خبر 1003091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha