سازه های آبخیزداری درمیان ۲۵۰ هزار مترمکعب آبگیری شد

رئیس اداه منابع طبیعی شهرستان درمیان گفت: در سال آبی امسال و در اولین بارندگی ۲۵۰ هزار متر مکعب از سازه های آبخیزداری این شهرستان آبگیری شد.

«امان الله مرادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به بارش اولین باران در سال زراعی آبی در شهرستان درمیان، گفت: در اولین بارندگی 250 هزار مترمکعب از سازه های آبخیزداری شهرستان آبگیری شد.

 

رئیس اداه منابع طبیعی شهرستان درمیان با بیان اینکه در بارندگی های اخیر پنج سازه دادران، آبگرم، ربیع آباد، رجنعی، کلاته نظر شهرستان آبگیری شده است، افزود: برخی از این سازه ها در سنوات گذشته احداث شده و برخی مانند سازه آبگرم در سال گذشته و سازه کلاته نظر در سال 97 احداث و به بهره برداری رسید.

 

وی هدف از اجرای طرح ها و سازه های آبخیز داری در شهرستان درمیان را جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از آن، استفاده از روان آب ها، کاهش خسارت ناشی از سیل، تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی و در نهایت ماندگاری مردم در روستاها، عدم مهاجرت روستاییان و تثبیت شغل اعلام کرد.

 

رئیس اداه منابع طبیعی شهرستان درمیان در ادامه با توجه به نقش سازه های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، به توسعه پوشش گیاهی نیز اشاره کرد و گفت: امسال 156 هزار اصله نهال از گونه های زبان گنجشک، سرو خمره ای، زیتون تلخ، اقاقیا، بادامشک، کاج و سنجد در شهرستان درمیان تولید شده است.

 

مرادی با بیان اینکه در بحث تولید نهال در استان دو شهرستان‌های درمیان و بیرجند فعالیت دارند، افزود: این تعداد نهال آماده شده و از ابتدای بهمن ماه امسال تا نیمه اسفند ماه توزیع می شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که بر اساس تخصیص اعتبارات نهال تولید می شود، یادآور شد: امسال نیز 34 هزار اصله نهال در برنامه تولید داریم که حدود دو تا سه سال زمان برای پرورش و توزیع آن نیاز است.

 

وی در پایان به روز خاک گریزی زد و گفت: در روز جهانی خاک که با یاد شهدای هسته ای و سلامت برگزار شد، به صورت نمادین چندین اصله نهال با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان کاشته شد.

 

 

کد خبر 1003092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha