وضعیت تحصیلی دانش آموزان عشایری در شرایط کرونایی

سیفی وضعیت تحصیلی دانش آموزان عشایری در شرایط کرونایی را تشریح کرد و گفت:برای بررسی وضعیت تحصیلی این دانش آموزان قرار است شناسنامه تحصیلی ایجاد کنیم.

«محمد رضا سیفی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان عشایری گفت: طبق دستورالعملی که ابلاغ شده است، مدارس عشایری و روستایی به دلیل تعداد کم دانش آموزان و دور بودن از کانون شیوع ویروس  برای درس خواندن  حضوری مشکل ندارند و می تواند با رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری درس بخوانند.

 

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی جای آموزش مجازی را نمی گیرد افزود: این اختیار داده شده است تا استان ها  بر اساس شرایط منطقه و مقتضیات جغرافیایی کلاس های درس را به صورت روزانه یا سه روز در هفته برگزار کنند.

 

وی در باره نظارت بر روی آموزش ها نیز گفت: هفته ای یکبار با راهبران آموزشی یا مسئولین آموزش و پرورش عشایری تماس گرفته می شود و گزارش کار می خواهیم.

 

سیفی تصریح کرد: تعداد 21 هزار دانش آموز عشایری در  6 هزار  مدرسه عشایری تحصیل می کنند. برای بررسی وضعیت تحصیلی این دانش آموزان قرار است شناسنامه تحصیلی ایجاد کنیم که به صورت آزمایشی در شهر ستان های تهران اجرا می شود و از طریق این شناسنامه می توانیم متوجه شویم دانش آموز در چه سطح سواد به لحاظ خانوادگی قرار دارد یا به چه وسیله ارتباطی دسترسی دارد.

کد خبر 1003098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha