استفاده از ظرفیتهای معدنی سبب تغییر چهره سیستان و بلوچستان می شود

سرپرست اداره کل امور استانهای وزارت صمت گفت :استفاده صحیح و به جا از ظرفیتهای معدنی در سیستان و بلوچستان سبب تغییر چهره سیستان و بلوچستان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،«ایرج حسن پور» اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به لحاظ طبیعی از ظرفیتهای خدادادی  گسترده و چشمگیری برخوردار است که از آن جمله می توان به گستردگی تنوع معادن در آن اشاره کرد، که  این خطه از کشور را  تبدیل به رنگین کمان معادن کشور کرده است.

 

وی افزود: در زمینه تجارت خارجی و صادرات نیز این استان دارای مرزهای خاکی و آبی طولانی است که می تواند برای کل کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

 

سرپرست امور استانهای وزارت صمت تاکید کرد: منتها به سبب عقب ماندگی سالیان طولانی، این استان علی رغم ظرفیتهای گوناگون نتوانسته  به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و متاسفانه  هم اکنون دارای بیشترین نرخ بیکاری نسبت به سایر استانها است.

 

مهندس حسن پور یاد آور شد: در حال حاضر استفاده صحیح از ظرفیت های معدنی استان  و ایجاد واحد های تولیدی صنعتی بر اساس آمایش سرزمین می تواند راهگشا باشد.

 

سرپرست اداره کل  امور استانهای وزارت صمت یاد آور شد: قرار شد مشکلات این واحد ها تا رفع نهایی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

وی افزود: تامین قطعات و لوازم یدکی دستگاههای واحد تولیدی در خصوص فرایند ثبت سفارش  برای تخصیص ارز ،تامین مواد اولیه با توجه به وارداتی بودن آن  و تخصیص ارز ،رقابت با کالاهای وارداتی که از کیفیت پایین تر و فیمت پایین تری برخوردار هستند از جمله مشکلاتی بودند که مطرح شدند.

 

مهندس حسن پور  خاطر نشان کرد: عدم پشتیبانی بانکهای استان نیز  از واحد های تولیدی در زمینه ارایه تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش از دیگر مواردی بود که توسط صاحبان صنایع استان سیستان و بلوچستان طرح بحث شد.

 

کد خبر 1003102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha