اعتیاد زنان همواره آسیب های اجتماعی بیشتری در پی دارد

کرمی گفت: اعتیاد زنان همواره آسیب های اجتماعی بیشتری در پی دارد و با دغدغه هایی همچون تامین مواد مخدر و خماری برای همسر یا مادر یک خانواده همراه است که تمام خانواده را تحت تاثیرات منفی خود قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (یکشنبه 23 آذر) در مراسم افتتاح پنجمین مرکز اقامتی میان‌مدت اعتیاد غیردولتی ویژه زنان با تاکید بر پیامدهای منفی اعتیاد زنان به مواد مخدر گفت: اعتیاد زنان موجب گسستن بنیان خانواده می شود و مهر مادری و طراوت همسر بودن را از بین می برد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: اعتیاد زنان همواره آسیب های اجتماعی بیشتری در پی دارد و با دغدغه هایی همچون تامین مواد مخدر و خماری برای همسر یا مادر یک خانواده همراه است که تمام خانواده را تحت تاثیرات منفی خود قرار می دهد.

وی اضافه کرد: افتتاح پنجمین مرکز اقامتی میان‌مدت اعتیاد غیردولتی ویژه زنان مایه خوشحالی نیست زیرا دلیل افتتاح آن رشد و زنانه شدن اعتیاد است اما به علت تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی جامعه ناچار به این اقدام شده ایم.

کرمی اعلام کرد: این مرکز با ظرفیت یکصد نفر از امکانات مناسبی برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب زنان معتاد برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی به هنگام فرد معتاد بیان کرد: با نجات یک فرد معتاد می توان یک جامعه را نجات داد و اقدام مسئول این مرکز و حضور رئیس کانون مساجد فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فجر، بهزیستی، کارآفرینان و خیران در راه‌اندازی این مرکز قابل تقدیر است.

کرمی ادامه داد: در هشت ماهه گذشته، ۵۶ نفر از زنان معتاد متجاهر و کارتن‌خواب، ضمن ساماندهی به مراکز پیش‌بینی‌شده برای نگهداری و درمان فرستاده شده اند.

خاطر نشان می شود، مراسم افتتاح پنجمین مرکز اقامتی میان‌مدت اعتیاد غیردولتی ویژه زنان با حضور دادستان مرکز استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، رئیس کانون مساجد استان، معاون اجتماعی سپاه فجر، معاون بهزیستی استان و تعدادی از خیران و کارآفرینان در شیراز برگزار شد.

کد خبر 1003106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha