طرح « ایران قوی» برای مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند تشریح شد

جلسه آموزشی و توجیهی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند در خصوص تشریح طرح ملی «ایران قوی» با حضور کارشناسان دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نشست آموزشی و توجیهی مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان بیرجند در زمینه طرح ملی «ایران قوی» با حضور کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در محل کانون فرهنگی و هنری حضرت خاتم الانبیاء در مسجد محمد رسول الله (ص) بیرجند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار»، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به اینکه اساسنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از سال ۹۷ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و ابلاغ شده است، گفت: اکنون برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در سامانه بچه های مسجد ثبت و امتیازبندی می شود و بر همین اساس به آنان اعتبار و تجهیزات اختصاص می یابد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در ورود اطلاعات کامل و دقیق اطمینان حاصل کنند و نسبت به بروز رسانی اطلاعات از طریق این سامانه اقدام کنند، افزود: سال گذشته علی رغم محرومیت ها و کمبود زیرساخت های ارتباطی در نخستین رویداد ملی فهما ۳۳ کانون فرهنگی و هنری استان خراسان جنوبی رتبه های برتر کشوری را کسب کردند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: نخستین رویداد ملی فهما در قالب هشت عرصه برگزار شد که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه در دومین سال فعالیت فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) محور فعالیت کانون‌های مساجد براساس طرح «ایران قوی» انجام می شود، گفت: این طرح شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزم ایران اسلامی است که در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق و با برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فعالان کانون های مساجد می توانند با شرکت در این طرح ملی و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد، امتیاز برای خود کسب کنند که بر اساس این امتیازها، کانون برتر انتخاب خواهد شد و با بررسی داوران و امتیازهای درج شده، پایتخت طرح ملی ایران قوی تعیین خواهد شد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تشریح نحوه بارگذاری برنامه ها و مدارک در سامانه بچه های مسجد، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ثبت فعالیت در طرح ملی «ایران قوی» علاوه بر دیده شدن، زمینه ساز ایجاد فضای رقابت سالم برای بچه های مسجد است.

 

گفتنی است، در این نشست توجیهی کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در خصوص نحوه اجرا و ثبت آمار و اطلاعات و فعالیت و برنامه ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق توضیحات لازم را برای مدیران کانون های مساجد شهرستان بیرجند ارائه کرده اند.

 

همچنین در پایان این نشست از کتابدار فعال کانون فرهنگی و هنری حضرت خاتم الانبیاء (ص) بیرجند تقدیر شد.

 

کد خبر 1003157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha