تهیه طرح حفاظت و توسعه منابع آب زیر زمینی کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری از تهیه طرح حفاظت و توسعه منابع آب زیر زمینی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» ظهر امروز (۲۳ آذر) در نشست شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این طرح برای مدت پنج سال تا افق ۱۴۰۵ دیده شده و براساس آن ۹۱ میلیون مترمکب آب باید به سفره های زیر زمینی آب استان افزوده شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تقویت حوزه آب زیر زمینی استان؛ در حوزه های بهره بردار سهم ها مشخص و راهبردها تعیین شده است.
 

کلانتری ادامه داد: بخش کشاورزی با جایگزین کشت محصولات کم مصرف آب به جای پر مصرف، استفاده از روش های نوین آبیاری، صرفه جویی و نصب کنترهای هوشمند مورد تاکید است.
 

وی یادآور شد: در حوزه صنایع نیز راهبردها برای استفاده از تکنیک های جدید جهت کاهش مصرف آب و صرفه جویی بیشتر تعریف شده است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صرفه جویی در آب شرب، جلوگیری از پرت و هدر روی آب، اعمال برنامه های اثر بخشی، فرهنگ سازی مصرف، استفاده بهینه از فاضلاب های خانگی و صنعتی در برخی از بخش ها مورد توجه است.
 

کلانتری به استفاده بهینه شیلات و جلوگیری از آلودگی آب ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت خوب اشتغال و درآمد زایی در این حوزه باید به خوبی تقویت و مدیریت شود و از آلوده کردن آب ها نیز جلوگیری شود.
 

وی تاکید کرد: طرح های صنعتی، کشاورزی و هر طرح اقتصادی آب بر باید پیوست آبی داشته باشد و مسئله تامین و مصرف آن به خوبی مدیریت شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال های اخیر قانون جامع آب کشور جدی گرفته شده است و این مسئله در استان ما نیز مورد تاکید است.
 

کلانتری یادآور شد: به لطف خداوند این استان  از۱۰ درصد آب کشور برخوردار است و  از جهتی هم نیروی های آب منطقه ای استان تخصصی، توانمند و دارای کارشناسان با تجربه و عملیاتی هستند و جای بسی خوشحالی است.
 

فرهادی مدیرکل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: آخرین جمع بندی برنامه سازگاری با کمبود آب استان (حفاظت و توسعه منابع آب زیر زمینی استان) که بیش از ۴۰ جلسه کارشناسی تخصصی روی آن انجام شده در سطح استان مورد تصویب قرار گرفت و برای بررسی و تصویب نهایی آماده ارسال به وزارت نیرو است.

کد خبر 1003198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha