توزیع ۵۰تبلت بین دانش آموزان نیازمند سوادکوه شمالی

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه۵۰ درصد از ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزی که از خدمات امداد مازندران بهره می گیرند، تبلت ندارند، گفت: به همت مردم نیکوکار و خیر نیک اندیش «محمد جلیلی شیردره» ۵۰ تبلت تهیه و بین داشن آموزان سوادکوه شمالی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» امروز( 23آذر) در آئین توزیع 50تبلت بین دانش آموزان نیازمند شهرستان سوادکوه شمالی در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح 10مرکز نیکوکاری در سوادکوه شمالی بودیم، اظهار کرد: با آغاز به کار این مراکز تعداد مراکز نیکوکاری این شهرستان به 14مرکز نیکوکاری می رسد و امیدواریم با افتتاح این مراکز نیکوکاری شاهد هم‌افزایی با کمیته امداد برای ارائه خدمات به مددجویان باشیم

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران به بازدید از خانواده های نیازمند بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: امداد استان به 3700بیمار صعب العلاج خدمت رسانی می کند که از این تعداد 1800بیمار ایزی لایفی هستند  برای تامین ایزی لایف این بیماران نیازمند همراهی خیرین هستیم.

 

وی از افتتاح یک واحد مسکن مددجویی در پاشاکلا سوادکوه شمالی خبر داد و گفت: این خانه به همت کمیته امداد و با پیمانکاری بسیج سپاه کربلا برای یک خانواده دارای معلول احداث شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه از اجرای عملیات لوله کشی گاز برای هزار و 300خانوار تحت حمایت امداد استان خبر داد و یادآورشد: همچنین259سرویس بهداشتی و 300حمام برای مددجویان استان احداث خواهد شد.

 

وی از احداث هزار مسکن محرومین با همکاری بنیاد مسکن و سپاه کربلا خبر داد و افزود: تاکنون 500پروانه ساختمان دریافت شد اگر باقی پروانه های ساختمان به زودی صادر شود تلاش می شود  تا شش ماه اول سال1400خانه های مددجویی احداث و تحویل جامعه هدف شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه با اعلام اینکه 8 هزار و 500 دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش این نهاد داریم، بیان کرد: 50 درصد از این تعداد تبلت و گوشی ندارند، البته در برخی از شهرستان‌ها با توجه به برگزار کردن جشن گلریزان برای تعداد کثیری از این دانش‌آموزان گوشی تهیه شد.

وی به آموزش مجازی دانش آموزان در پی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و نیاز دانش آموزان به گوشی هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تهیه گوشی برای تعداد 2 هزار نفر از دانش آموزان نیازمند را در دستور کار قرار داده است، در این راستا اقداماتی در نظر گرفته شد، بخشی از هزینه تأمین گوشی هوشمند که تقریبا قیمت روز گوشی 3میلیون و 500هزار تومان است توسط خیرین و با همکاری مراکز نیکوکاری تامین خواهد شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه 2هزار و 800یتیم و 8000 نفر در قالب طرح محسنین افرادی که مشکلات زیادی دارند مثل چند دانش آموزان و بیمار صعب العلاج و... دارند از خدمات مادی و معنوی امداد استان بهره مند می شوند، افزود: در پویش و پایش فقر استان به این نتیجه رسیدیم که یک نفر فقط به خواهد شکمش سیر بشود باید650هزار تومان درآمد داشته باشد.هروز 16قلم کالا را قیمت می گیریم و برآورد قیمت برای اهدای سرانه ایتام و محسنین می شود.

 

وی ضمن تشریح روند اجرایی طرح«هرکارمندحامی یک فرزند معنوی» گفت: 94هزار کارمند حقوق بگیر در استان مازندران داریم اگر هرنفر 10هزار تومان واریز کند یک میلیارد تومان به کمیته امداد تزریق می شود وسرانه 300تا350 هزار تومانی ایتام تا 800هزار تومان افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه سوادکوه شمالی 500سهمیه برای پیوستن به این طرح داشت و کاملا محقق شد، اظهار کرد:  400هزار عدد صندوق صدقه در استان داریم و سرانه پرداخت صدقه هر مازندرانی 17هزار تومان است اگر 50هزار تومان بشود آن وقت 70میلیارد تومان  به کمیته امداد تزریق می شود و می توان بسیاری از مشکلات مددجویان را از این طریق رفع کرد.

کد خبر 1003199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha