۶۵۰۰ خانوار خراسان جنوبی در «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی»  پایش شدند

قاسمی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» توسط بسیجیان پایگاه های مقاومت شهری و روستایی از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا پایش شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» ظهر امروز (۲۳ آذر) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس خراسان جنوبی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کنار ستاد مدیریت کرونا بوده‌ایم و ۱۱ هزار نفر از گروه های جهادی برای اطلاع رسانی، ضدعفونی معابر، کمک های مومنانه و پایش روستا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری و مشارکت داشتند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح استان در حال اجرا است، گفت: در همین راستا قرارگاه‌های استانی و شهرستانی فعال هستند.

 

وی از فعالیت ۵۷۲ پایگاه مقاومت بسیج در سطح خراسان جنوبی برای اجرای طرح خبر داد و افزود: همچنین ۱۱۸ تیم نظارتی، ۱۲۱ تیم آموزش و اطلاع رسانی، ۲۹۸ تیم عملیاتی ، ۴۷۷ تیم حمایتی در سطح استان فعال هستند.

 

قاسمی ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار با مشارکت شبکه ها و مراکز بهداشت در استان خراسان جنوبی پایش و هدایت شدند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برخی موانع و مشکلات و لزوم حمایت دانشگاه علوم پزشکی، بیان کرد: کمبود وسایل حفاظت فردی برای تیم ها، عملیاتی شدن تیم‌های مراقبت و آموزش در شهرستان‌ها نیز از جمله این موانع است که رفع آن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه شهید سلیمانی می تواند فعال‌تر شود، تصریح کرد: کمبود نیروی فنی در بخش بهداشت و درمان باعث شده تا نتوانیم تعداد تیم‌ها را گسترش دهیم.


 

کد خبر 1003218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha