برگزاری دوره‌های «تربیت پژوهشگر» و «تربیت مترجم» در جامعه‌الزهرا(س)

حقانی با بیان اینکه دوره‌های تربیت محقق و تربیت مترجم در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود، گفت: انتشارات این مؤسسه در سال گذشته، ۲۶ جلد کتاب منتشر کرده است و ۱۰ کتاب در دست چاپ داشت، امسال نیز ۱۹ جلد کتاب منتشر شده و ۷ کتاب در دست چاپ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ریحانه حقانی» امروز (یکشنبه، 23 آذر در آیین مجازی بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور اندک مسئولان، دست اندرکاران و برگزیدگان جشنواره و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اهداف ارتقای پژوهشی و محتوایی در عرصه علوم اسلامی و انسانی، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در این مؤسسه، گفت: هم اکنون سومین دوره این طرح در حال برگزاری است و بانوان طلبه بر اساس نیازهای پژوهشی و در یک فرایند علمی اقدام به فعالیت می‌کنند که خروجی این دوره، تألیف مقاله و یا کتاب است.

 

حقانی به برگزاری دوره تربیت مترجم در جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: نخستین دوره این طرح به زبان انگلیسی و عربی بود، امسال نیز فراخوان دومین دوره تربیت مترجم در سه زبان ترکی استانبولی، اردو و اسپانیولی اعلام شده است.

 

وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های مهارتی- تخصصي و نشست‌هاي پژوهشي، کرسی‌های ترویجی و آزاداندیشی و همچنین راه اندازی انجمن‌های علمی پژوهشی در گروه‌ها و رشته‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: این انجمن‌های علمی پژوهشی بستر مناسبی برای فعالیت بانوان طلبه در عرصه‌های پژوهشی است.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه، برگزاری همایش کتاب سال بانوان را یکی از مهم ترین اقدامات جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال‌های اخیر برشمرد و با اشاره به لزوم توجه اساتید، طلاب و جامعه حوزوی به همایش کتاب سال بانوان، عنوان کرد: در این همایش، طلاب و دانشجویان می‌توانند پایان نامه‌ها، رساله‌های علمی و مقالات خود را ارائه می‌کنند، همچنین این همایش، توجه ویژه ای به موضوع زن و خانواده دارد.

 

حقانی همچنین به فعالیت دانشنامه زن مسلمان در معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و بیان داشت: این دانشنامه با رویکرد جدید و محوریت «تربیت محقق دانشنامه نگار» و راه‌اندازی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام تحت نظر معاونت پژوهش این مؤسسه، گفت: انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال گذشته، 26 جلد کتاب منتشر کرده است و 10 کتاب در دست چاپ داشت، امسال نیز 19 جلد کتاب منتشر شده و 7 کتاب در دست چاپ است.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اجرای طرح «مؤلفان بانو» در جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: در این طرح، ارتقای افراد از جهت دوره‌ها و توانمندی‌های علمی و به ویژه استعدادهای برتر و همچنین تألیف و ارائه پژوهش‌ها بر اساس نیازسنجی جامعه و بانوان در موضوع زن و خانواده در دستور کار است.

 

حقانی همچنین به فعالیت معاونت پژوهش در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این ایام، برنامه‌های مختلف از جمله دوره‌های تربیت مترجم و تربیت پژوهشگر و همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های علمی پژوهشی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1003221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha