جذب ۱۳۰۰ دانشجوی عراقی داوطلب تحصیل در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

زراء‌نژاد از جذب یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی عراقی داوطلب تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبرداد.

«منصور زراء‌نژاد»، ظهر امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به جذب دانشجوی خارجی داوطلب ادامه تحصیل در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: برای جذب دانشجویان عراقی مقدمات و مجوزات لازم از سوی ۲ کشور صورت گرفت و پیشرفت خوبی برای جذب و پذیرش دانشجویان عراقی داشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه آمادگی جذب یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی عراقی در مقاطع تحصیلی تکمیلی و دکترا را داشتیم افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ داوطلب در وزارت علوم ثبت‌نام و شماره و کد دانشجویی دریافت کردند؛ همچنین برای جذب داوطلبان تحصیلی کشور کویت و عمان نیز تلاش شده، اما در حال حاضر جذب دانشجویان عراقی به ویژه استان‌های جنوبی عراق در اولویت قرار دارند.

 

وی با اشاره به درخواست سه هزار دانشجوی داوطلب عراقی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی علوم دریایی در این دانشگاه تصریح کرد: در این راستا برای داوطلبان پرونده تشکیل شده است، منتهی به دلیل در اولویت بودن جذب و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ترم‌های بعدی این داوطلبان به وزارت‌خانه معرفی می‌شوند.

 

زراءنژاد اضافه کرد: برای سپری کردن فرآیند تحصیلی دانشجویان عراقی با دانشگاه‌های داخلی کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس، علامه طباطبایی، دانشگاه‌های تبریز و مازندران تفاهمنامه و قرارداد همکاری امضا شده است.

 

وی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر کشور برای جذب دانشجوی خارجی با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را بسیار موثر و حائز دانست و تاکید کرد: دانشجویان داوطلب خارجی بر اساس مقررات باید یک دوره زبان فارسی را طی کنند که هم اکنون مرکز آموزش زبان فارسی نیز در این دانشگاه ها راه‌اندازی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد: بر اساس مقررات وزارت آموزش عالی عراق دانشجویان عراقی که در کشور‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند باید در لیست دانشگاه‌های پذیرفته شده توسط وزارت آموزش عالی عراق قرار داشته باشند

 

وی ابراز کرد: در این خصوص با اقدامات انجام شده از سوی دکتر امجد مظفر نماینده وزارت آموزش عالی عراق و رایزن فرهنگی آن کشور در ایران مراحل بازدید و برگزاری نشست با دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تدارکات لازم دیده شد و در بازدید‌های به عمل آمده تمام امکانات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با استاندارد‌های تعیین شده توسط وزارت آموزش عالی عراق تطبیق و مورد تایید قرار گرفت.

 

زراءنژاد یاد آور شد: اکنون نیز منتظر هستیم تا این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های ایرانی مورد قبول وزارت آموزش عالی عراق در این فصل قرار گیرد.

 

کد خبر 1003249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha