برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان به صورت مجازی

جوروند از برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان خبر داد و گفت: این جشنواره (۱ تا ۴ دی ماه) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» ظهر امروز (یکشنبه 23 آذر) در نشست خبری و رونمایی از پوستر سی و دومین جشنوار تئاتر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به فضایی که به واسطه شیوع ویروس کرونا ایجاد شده و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بنا بر این شد که این جشنواره به صورت مجازی برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا 20 آذر بود اضافه کرد: آثاری از شهرستان‌های اهواز، امیدیه، اندیمشک، دزفول، شوشتر، باغملک، بهبهان، بندرماهشهر، رامهرمز و چمران برای حضور در این جشنواره ارسال شده است.

 

«ناصر آریایی» نیز به اولویت‌های موضوعی سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: موضوعات مرتبط با شعار سال «جهش تولید»، استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌هایی در جهت رشد و توسعه تئاتر در استان و ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوه بیماری جهانی کرونا از جمله اولویت‌های موضوعی این جشنواره است.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه از زمان آغاز فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی، 53 گروه تئاتر در سایت جشنواره جهت شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کردند افزود: از این تعداد 31 اثر به صورت فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که جهت بررسی در اختیار هیئت بازبینی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه روند اجرای جشنواره در کل کشور به صورت مجازی اجرا می‌شود تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره‌ای خوب و در خور شان تئاتر استان خوزستان برگزار کنیم.

 

«آرش سهرابی» نیز عنوان کرد: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا جشنواره تئاتر استانی به صورتی متفاوت و مجازی برگزار می‌شود؛ مسلما تئاتری که به صورت زنده اجرا می‌شود اثرگذاری بیشتری دارد ولی که باید ببینیم تاثیرگذاری جشنواره مجازی تئاتر بر روی مخاطب به چه میزان است.

 

دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان ابراز کرد: از گروه‌های نمایشی خواسته شد نمایش‌های خود را در قالب فیلم ارسال کنند تا هیئت بازبینی به بررسی آنها بپردازد که پیش‌بینی می‌شود 6 تا هشت اثر انتخاب شود و در اختیار داوران جشنواره قرار گیرد.

 

وی زمان اجرای جشنواره را (1 تا 4 دی) اعلام کرد و گفت: برای این جشنواره سایتی طراحی شده که نمایش‌ها و تمام اخبار جشنواره بر روی ان بارگذاری می‌شود و هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آن سایت، تمام آثار منتخب را به صورت فیلم ببینند.

 

سهرابی یاد آور شد: در روز چهارم که اختتامیه جشنواره است، برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند و در پایان نیز 2 اثر بر اساس رای هیأت داوران به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کند.

 

کد خبر 1003250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha