خانواده و متولیان فرهنگ باید مسلح به سلاح حرفه ای در فضای مجازی باشند

حجت الاسلام گرجی گفت: متولیان فرهنگ در بمباران ناهنجاری ها از طریق فضای مجازی باید مسلح به سلاح حرفه ای در این فضا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی یکشنبه (23 آذر) در جریان بازدید دادستان کرمان از دفتر استانی خبرگزاری گفت: خبرگزاری شبستان از خبرگزاری های بسیار متقن جمهوری اسلامی ایران  و از زیرمجموعه های ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه 650 کانون فرهنگی و هنری مسجد در شمال استان فعال است؛ افزود: کانون های مساجد یک نهاد مردمی، غیردولتی، غیرانتفاعی و خودگردان هستند و فعالیت های خود را در عرصه های فرهنگی، هنری، آسیب های اجتماعی، ایجاد یک هم زیستی مسالمت آمیز در دل محلات و ... انجام می دهند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در ماموریت جدید کانون های مساجد بخش کودک و نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری دنبال می شود و ابزاری مانند حوزه فناوری، قالب هنر، سرود و تئاتر بچه های مسجد را در اختیار داریم،.

 

 

 

حجت الاسلام گرجی به رویداد ملی فهما هم اشاره کرد و در ادامه با بیان اینکه کانون های مساجد در مواجهه با آسیب های اجتماعی می توانند کمک کننده خوبی برای دستگاه قضا باشند؛ به اهمیت فضای مجازی نیز پرداخت و اظهار کرد: اگر یک زمانی مردم پای منبر می نشستند و استفاده می کردند اما الان منبرها باید تبدیل به ممبر(عضو کانال های مجازی) شود.

 

 

 

وی در همین باره توضیح داد: کرونا با همه تهدیدات و هول و هراس هایی که در دل مردم بوجود آورده؛ یک فرصتی هم ایجاد کرده که جهان انفورماتیک را مردم درک و با آن ارتباط برقرار کنند؛ اگر چه نقص هایی وجود دارد اما باید متولیان به خصوص متولیان حوزه فرهنگ و حوزه تربیت دینی آرام آرام به سمت حرفه ای بودن بروند.

 

 

 

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: باید به آنجا رسید که اگر ساعت 12 شب، شبهه ای برای یک جوان پیش آمد، وارد سایت مسجد خود شده و سوالات و پاسخ ها را ببیند و یا زمانی که به صورت شبانه روز بمباران اپلیکشین های خارجی و متفاوتی که تبلیغ ناهنجاری را دارند، روحانی مسجد موظف است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان بیان کرد:  قطعاً باید مهندسی معکوس انجام شود؛ کسانی که پدر و مادر، گوینده مذهبی، معلم و ... هستند خودشان را مسلح به سلاح حرفه ای حوزه مجازی بکنند و بتوانند جواب بدهند.

 

 

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی، در هفته کتاب حدود 150 کلیپ یک دقیقه ای معرفی کتاب از خانواده ها، نوجوانان و جوانان داشتیم؛ بنابراین این بستر فراهم است و راحت می توانیم ارتباط برقرار کنیم و یک سخنرانی یک ساعته را باید در کلیپ 2 تا 3 دقیقه ای خلاصه کنیم؛ یعنی فضاها را نباید خالی بگذاریم و باید کسی پشت خاکریز باشد و نمی توان دست متولیان حوزه فرهنگ و تربیت را ببندیم و بگوییم به جنگ با دشمن بروید.

 

 

 

 

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه فضای مجازی باید حتماً خوراک و محتوای مناسبی داشته باشد، در ادامه اظهار کرد: در دل کانون های فرهنگی و هنری مساجد حرکت رو به رشدی انجام شده و فضای خوبی هست و امروز  اکثر مردم با فضای هنر، اتباط نزدیک تری پیدا می کنند؛ در سرود بچه های مسجد که حتی مقام معظم رهبری تأکید روی سرود دارند که اگر محتوای مناسبی داشته باشد می تواند جریان ساز باشد.

 

 

وی به نیاز امروز مساجد به اجرای تئاتر اشاره و بیان کرد: باید با مفاهیم دینی و گزاره های اجتماعی مسئله طلاق، آسیب های اجتماعی و اعتیاد را با یک تئاتر 10 دقیقه ای و یا حتی تئاتر های خیابانی را به مردم برسانیم.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: قطعاً نگاه شما نگاه روشنی است و ما مطمئن هستیم که با بیشتر شدن گفتگو ها، تشکیل میزگردها و نشست ها و گفتگوها بتوانیم در پیگیری آسیب های اجتماعی کمک کننده باشیم.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ترکیب حماسه و عرفان، قدیس و قهرمان برازنده وجود سردار سلیمانی است، توضیح داد: کسی که مدام در میدان جنگ و نبرد است و تصور می شود فقط روحیه نظامی گری دارد اما وقتی در گلزار شهدا دختر بچه ای به استقبال ایشان می رود و شکلات تعارف می کند، طوری رفتار می کند که نشان از روحیه لطیف سردار است.

 

 

 

مدیرستاد کانون های مساجد استان کرمان اظهار کرد: چقدر خوب است که مزار مطهر سردار سلیمانی در کرمان است زیرا از یک طرف افتخار برای ما کرمانی ها است و از طرفی بار مسئولیتی ما را زیاد می کند و امیدواریم بتوانیم دنباله رو ایشان باشیم.

کد خبر 1003256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha