ثبت ۱۰ گروه هنری کانون های مساجد در رویداد ملی ایران قوی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: ۱۰ گروه هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در قالب شبستان هنر و رواق های نمایش، سرود و فیلم در قالب اجرای طرح ملی ایران قوی در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  طرح ملی ایران قوی در راستای اجرای دومین سال رویداد ملی فهما در بازه زمانی هفته دفاع مقدس تا ایام‌الله دهه فجر سال جاری به منظور ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در سامانه بچه های مسجد برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح ایران قوی یک طرح ویژه ذیل زیست‌بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) است که در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود، گفت: شناسایی و توانمند سازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و نیز حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف قابل توجه طرح ایران قوی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنریمساجد استان، می توانند فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت می‌کنند و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می شود، بنابراین در این فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم در راستای ارتقاع سطح کمی و کیفی فعالیت ها و برنامه های خود می شوند.

 

چراغی پور با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری برگزار می شود، گفت: بر همین اساس و با تاکیدات ریاست محترم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، طرح ملی ایران قوی به مدت ۹۰ روز از ۲۲ آبان ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در سطح ۳۰۷ کانون های فرهنگی و هنری مسجد در استان ایلام برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی ایران قوی، ثبت آمار، اطلاعات، فعالیت و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب ۳ شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری و ۱۲ رواق در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود، ابراز کرد: ۱۲ رواق شامل رواق های نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فناوری تعریف شده است که هر کدام از این رواق ذیل یک شبستان قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه هنرهای نمایشی و به طور ویژه هنر، ابعاد تأثیر گذاری بر فرهنگ دارند و نماد خلاقیت و پویایی هنر هستند، تصریح کرد: در طرح ملی ایران قوی شکل گیری رواق نمایش در کانون های فرهنگی هنری با ثبت گروه ها و دریافت و انتشار آثار نمایشی می تواند در اثبات هویت  هنری آن ها موثر بوده و رشد هنر بچه های مسجد را در پی داشته باشد.

 

چراغی پور بیان کرد: فعالیت های هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد با رویکرد فرهنگی و اجتماعی  و با هدف ایجاد فراگیرترین شبکه فرهنگی، هنری و دینی جهان اسلام  در این شبستان و ذیل پنج رواق سرود، نمایش، فیلم، ترنج و قلم ثبت می شود.

 

وی با اشاره با برنامه ها و فعالیت های ذیل شبستان  فرهنگ طرح ملی ایران قوی، گفت: فعالیت های فرهنگی کانون ها با رویکرد اجتماعی و تاکید بر نقش انسجام آفرینی اجتماعی مساجد بر محوریت «مناسبات مردم-معبود» و ذیل ۵ رواق نور، دانش، کتاب، همدلی و رسانه انجام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: با هدف جلوگیری از فعالیت های کلیشه ای و کم توجهی به نیازهای اجتماعی محلی با استفاده از  مساجد به عنوان متنفذترین موجودیت اجتماعی منسجم، فعالیتهای خلاقانه و  نوآورانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شبستان نوآوری و ذیل ۲ رواق فن آوری و کارآفرینی متبلور می شود.

 

چراغی پور با اشاره به استقبال بسیار خوب مدیران، رابطان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح ملی ایران قوی تا کنون ۱۰ گروه هنری شامل ۴ گروه سرود، ۳ گروه نمایش و ۲ گروه فیلم سازی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری شهدای ولایت سرابله، پیروان ولایت دهلران، شهدای بانقلان و حسین بن علی(ع) ۴ گروه سرود به نام های ولایت، ایران سربلند، منظران ظهور و اسوه و همچنین سه گروه نمایش به نام های فدک، لاله های غریب و گروه تعزیه شهدای بانقلان و گروه فیلم سازی مدیا دهلران و اسوه را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان از مدیران، رابطان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد درخواست کرد که در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی فعالیت ها و برنامه های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

کد خبر 1003265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha