همه مسئولان  باید به دنبال حفظ و نگهداری از امانت الهی باشند

ماموستا محمدی، گفت: امانت های الهی نزد مسلمانان و جوامع اسلامی است بنابراین باید در حفظ آن اهتمام ویژه داشته باشیم زیرا هرکس در امانت خیانت کند مسلمان نیست.

 ماموستا سید محمد محمدی امام جمعه روانسر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:امـانـت بـه عنوان یکی از صفات اخلاقی و ملکوتی اسـت. وجـود این واژه ها نشان دهنده قداست و شایستگی خارق العاده ای می باشد که در متن امانت نهفته است و حفظ امانت و عمل به دستورات الهی قطعأ رحمت و مغفرت خداوند را به همراه دارد، عمل به قران و استقاده از دستوراتش در زندگی قطعأ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه اخلاق در زندگی انسان ها کمرنگ شده است، خاطر نشان کرد:  باید با الگو گیری از قران و مکتب پیامبر اسلام (ص) خصوصیات نیک اخلاقی را در وجود خود و دیگران نهادینه کرد، صدقه و زکات را در جامعه اجرا کنیم چرا که بسیاری از گرفتاریها را رفع خواهد کرد.اخلاق نيك و اخلاق بد، مي‌تواند نقش و آثار فراواني در زندگي دنيوي و اخروي انسان داشته باشد.

 

ماموستا محمدی بابیان اینکه یکی از مهمترین امانت‌های الهی را ولایت اهل بیت(ع)است، افزود : حکومت و ریاست‌ها هم از جمله امانت‌هایی است که خداوند به انسان داده و باید به نحو احسن نسبت به حفاظت از آن اقدام کند و امانت‌هایی که خداوند به ما داده، را نباید در آن خیانت کنیم، انسان باید مراقب باشد که به عقل، فکر، سلامتی، فرزندان، امانت اشخاص، امانت بیت‌المال و دیگر امانات خیانت نکند.

 

امام جمعه روانسر در پایان ناکید کرد: مسئولیت های محوله به مسئولان و مدیران امانتی است که دیر یا زود از آنها باز پس گرفته می شود لذا همه خدمتگزاران باید به دنبال حفظ و نگهداری این امانت باشند.

 

کد خبر 1003308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha