برپایی نمایشگاه عکس به مناسبت «عید شهدای بحرین» در لندن

مخالفان آل خلیفه نمایشگاه عکسی را به مناسبت عیدشهدای بحرین در میدان ماربل آرچ در لندن برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، مخالفان آل خلیفه نمایشگاه عکسی را در چارچوب فعالیت های عید شهدا که مصادف با روز 17 دسامبر است، در میدان ماربل آرچ در مرکز لندن برپا کردند.

 

در این نمایشگاه که روز گذشته (یکشنبه 23 آذر 1399) برپا شد، عکس ها و تصاویری از قربانیان شکنجه و اعدام ها در بحرین که به دست رژیم سرکوبگرآل خلیفه به شهادت رسیدند، در معرض دیدعموم قرار گرفت.

 

مخالفان آل خلیفه همچنین تحصنی را روز شنبه(22 آذر 1399) در چارچوب فعالیت های عید شهدا دربرابر مقر نخست وزیر انگلیس به راه انداختند و حمایت انگلیس از رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

 

متحصنان از دولت «بوریس جانسون» خواستند تا هر نوع همکاری امنیتی و نظامی با رژیم بحرین را متوقف کند و سکوت خود را دربرابر نقض حقوق بشر در بحرین بشکند.

 

قرار است که مخالفان آل خلیفه امروز (دوشنبه 24 آذر 1399)تحصن اعتراض آمیزی را در برابر مقر سفارت بحرین در لندن برگزار کنند و اقدامات سرکوبگرانه این رژیم را محکوم کنند.

 

مردم بحرین سالروز عید شهدای امسال را با شعار «أحیاء» برگزار می کنند.

 

هزاران بحرینی هرساله در 17 دسامبر سالروز عید الشهدا را به منظور وفاداری به خون شهدایی که در مراحل تاریخی مختلف برای مبارزه سیاسی به دست رژیم آل خلیفه کشته شدند، در داخل و خارج بحرین برگزار می کنند.

 

از زمان آغاز حرکت های انقلابی در بحرین در 14  فوریه 2011 میلادی ده‌ها نفر شهید شدند و صدها نفر نیز در زندان‌های آل خلیفه به سرمی برند. بحرین از سال 2011 میلادی صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.

 

کد خبر 1003335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha