به کارگیری مهارت آموزان بوشهری در فازهای جدید نیروگاه اتمی

نصوری گفت: با توجه به اینکه فاز بتن ریزی نیروگاه اتمی بوشهر رو به پایان است؛ برای تکمیل فازهای بعدی به ۳۵ تخصص مهارتی نیاز است که اولویت به کارگیری نیرو از میان مهارت آموزان بومی می باشد.

به گزارش  خبرگزاریشبستان از بوشهر، «مسعود نصوری» روز یکشنبه (23 آذر) در نشست با مدیرکل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به بکارگیری نیروهای بومی آموزش دیده در نیروگاه اتمی اظهار داشت: با توجه به اینکه فاز بتن ریزی نیروگاه اتمی بوشهر رو به پایان است؛ برای تکمیل فازهای بعدی به ۳۵ تخصص مهارتی نیاز است.

 

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با تاکید بر ضرورت همکاری آموزش فنی و حرفه ای با شرکت روس اتم در زمینه تامین نیروی جوشکار مورد نیاز نیروگاه بیان کرد: در جهت ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی ارائه شده مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان برای اشتغال در نیروگاه صادر می‌شود.

 

نصوری با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود از اجرای هر چه بهتر آموزش‌های مهارتی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه ای حمایت می‌کند ادامه داد: برای برگزاری سودمند دوره‌های آموزشی مورد نیاز کمبود کارگاه‌های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تامین و در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

 

«عبدالمجید دراهکی» نیز در این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه یک هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۱۹ رشته مورد نیاز نیروگاه اتمی در استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند و بیش از ۶۰ درصد این افراد در پروژه‌های درحال ساخت نیروگاه مشغول به کار شده‌اند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت به کار گیری نیرو های متخصص بومی در فاز های جدید نیروگاه اتمی بوشر ادامه داد: استفاده از نیروهای مهارت آموخته بومی در فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر با توجه به اینکه براساس استانداردهای نیروگاه آموزش‌ها را فراگرفته اند مفید و موثرتر و باعث کاهش هزینه ها نیز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای فازهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر نیاز به پنج هزار نیروی کار نیمه ماهر و ماهر دارد، افزود: این نیروها بر اساس استانداردهای نیروگاه اتمی بوشهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و نیروگاه نیز باید پیمانکاران زیر مجموعه خود را ملزم به استفاده از توان جوانان بومی کند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در پایان این نشست خواستار شد:  تجهیز کارگاه‌های آموزشی از سوی نیرگاه اتمی بوشهر بر اساس نیاز و ظرفیت نیروگاهی انجام گردد.

 

کد خبر 1003348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha