هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شیروان مشاهده نشد.

«حمید فخرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شیروان مشاهده نشد و گشت های مشترک روزانه بازدیدها را در این خصوص انجام می دهند.

 

 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان بیان کرد: 6 زیستگاه اصلی آبی این شهرستان برای مقابله و کنترل شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد.

 

 

فخرانی عنوان کرد: این زیستگاه ها واقع در سدهای بارزو و گلیل، استخرهای ذخیره آب رودخانه های تکمران، گلیان، کارخانه قند و بهنوش است که بیشترین محل تجمع  پرندگان در سد بارزو شهرستان است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا سه گشت مشترک محیط زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان کار پایش را تا پایان سال انجام خواهند داد.

 

 

وی تصریح کرد: اینک هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییر رفتار آنها در زیستگاه‌های مشاهده نشده است اما،  پایش همچنان دارد.

 

 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان بیان کرد: اهالی ساکن در روستاهای مزبور در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا تغییر رفتار آنها، ضمن خودداری از تماس با لاشه پرندگان، موضوع را به ادارات محیط زیست شهرستان‌ها اطلاع دهند.

 

 

فخرانی افزود: در دو سال گذشته هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان گزارش نشده است.

 

 

شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع وسعت، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

 

 

این شهرستان مناطق بکر طبیعی نظیر زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو را دارد که محل زیست انواع پرندگان است.

 

 

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان که در ‌۸۰کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و نیمه‌ خشک است، مهم ترین زیستگاه انواع پرندگان و همچنین کل و بز است.

 

 

این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1003364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha