مرحله شهرستانی انتخابات شورای دانش‌آموزی صومعه‌سرا برگزار شد

بالو گفت: مرحله شهرستانی انتخابات شورای دانش‌آموزی صومعه‌سرا در شبکه شاد برگزار شد.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی همه ساله، آبان ماه در تمامی مدارس ابتدایی از پایه سوم به بالا، متوسطه اول و دوم اعم از مدارس شهری، روستایی، دولتی و غیر دولتی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: شورای دانش‌آموزی برای اولین بار در سال 1377 به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش قرار گرفت و پس از یک دوره آزمایشی در سال 1379 به تمامی استانهای کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

 

وی گفت: در تعریف شورای دانش‌آموزی می‌توان گفت، رکنی از ارکان مدرسه و نهادی صنفی که اعضای آن طی انتخابات آزاد و به منظور زمینه‌سازی رشد مهارت‌های فردی، اجتماعی و توسعه مشارکت دانش‌آموزان در امور آموزشی، پرورشی و تعامل بین مدرسه و آنان انتخاب می‌شوند.

 

مدیر آموزش وپرورش صومعه‌سرا گفت: مرحله مدرسه‌ای انتخابات شورای دانش‌آموزی در آبان ماه امسال و به خاطر شیوع ویروس کرونا، در فضای شبکه شاد برگزار شد که نفرات اول شورای دانش‌آموزی مدارس متوسطه اول و دوم، به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا تصریح کرد: مرحله شهرستانی انتخابات شورای دانش‌آموزی برای تعیین شورای دانش‌آموزی شهرستان به تفکیک جنسیت در شبکه شاد برگزار شد که پنج دانش‌آموز پسر و پنج دانش‌آموز دختر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهرستان صومعه‌سرا انتخاب شدند که این دانش آموزان نیز به مرحله استانی برای شرکت در انتخابات مجلس دانش‌آموزی راه پیدا کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی نمونه عملی اجرای ساحت سیاسی و اجتماعی سند تحول بنیادین است که در راستای تمرین مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، تعمیق باورهای دینی و آموزه‌های سیاسی و اجتماعی آنها برگزار می‌شود و زمینه‌ فعالیت همه جانبه و با نشاط آینده‌سازان کشور عزیزمان را در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی محقق می‌سازد.

 

 

کد خبر 1003369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha