انجام یک هزار تست سریع کرونا در جهرم

رحمانیان گفت: تا امروز افزون بر هزار تست سريع تشخيص كرونا در شهر جهرم و بخش های مختلف اين شهرستان انجام شده است.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم،با اشاره به اینکه در اجرای طرح «شهيد سليمانی» كه با هدف بيماري يابی و كنترل بيماري كرونا است، تا كنون پنج هزار كيت تشخيص سريع كرونا در اختيار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم قرار گرفته است، گفت: اين طرح از هفته گذشته آغاز شده و قرار است تا پايان اين هفته پنج هزار نفر تحت غربالگری اين بيماری قرار بگيرند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اولویت تست کرونا در اقشار و گروه های مختلف، افرود: افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بيماری های زمينه ای، مادران باردار و اصنافی كه در مواجهه بيشتر با افراد قرار دارند، در اولويت اين غربالگری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تا امروز افزون بر هزار تست سريع تشخيص كرونا در شهر جهرم و بخش های مختلف اين شهرستان انجام شده است، بیان کرد: ميدان تره بار، اصنافی مانند تاکسیرانی، نانوايی ها، خواربار فروشی ها، سوپرماركت ها، قصابی ها و غيره  تحت غربالگری قرار گرفته و تست سريع تشخيص كرونا برای آنها در حال انجام است.

 

رحمانیان خاطرنشان کرد: همچنين تيم های سيار راه اندازی شده كه با حضور در مراكز شلوغ و پر رفت آمد شهر، افراد را تحت غربالگری و تست سريع تشخيص كرونا قرار می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تست رپيد يا تشخيص سريع كرونا از طريق بينی گرفته شده و جواب آن در مدت زمان کمتر از نیم ساعت مشخص می شود، اظهار داشت: در اجرای اين طرح، بيش ۵۰۰ نيروی بسيج شهرستان در قالب تيم های نظارتی، حمايتی و مراقبتی همكاری ويژه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي جهرم دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تيم های نظارتی و حمايتی بسيج به صورت محله ای نظارت بر رعايت پروتكل های بهداشتي خانواده هايی دارند كه مبتلا به كرونا شده اند، تصریح کرد: از بين آنها خانواده هايی كه ضعيف و از لحاظ معيشت دچار مشكل هستند و يا  نياز به كمک دارند، حمايت می كنند. 

 

وی با اشاره به اینکه تیم های مراقبتی هم به صورت محله ای، خانه به خانه از طريق پر كردن پرسشنامه غربالگری بيماری كرونا را انجام می دهند، عنوان کرد: در اين غربالگری، افرادی كه مشكوک و دارای علائم بيماری هستند و يا خانواده های كه يک فرد در آنها دچار بيماری كرونا شده است جهت انجام تست سريع تشخيص كرونا به درمانگاه الغدير واقع در خيابان مادر ارجاع داده می شوند.

 

 رحمانیان با اشاره به همكاری مراقبين سلامت  بخش هاي دولتي و خصوصی در طرح شهيد سليمانی گفت: مراقبين سلامت به خانواده هايی كه ابتلای آنان به بيماری كرونا مثبت شده است تماس می گيرند و توصيه های لازم  نيز در خصوص نحوه مراقبت و قرنطينه شدن ارائه می دهند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان گفت:  همچنين ۳۰ نفر از نيرو های هلال احمر در اجرای طرح شهيد سليمانی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همکاری دارند.

 

 

کد خبر 1003400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha