پژوهش گری طلاب در جامعه تحول ایجاد می کند

آیت الله حسینی گفت: پژوهش باعث می شود که طلبه ها در حوزه های علمی، مباحث اخلاقی و فقه محقق و ریشه دار در علوم حوزوی باشند و بتوانند تحول ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» صبح امروز (24 آذر) در نشست با مدیر حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا (ع) یاسوج و تجلیل از پژوهش گران برتر این حوزه، اظهار کرد: پژوهش باعث بالندگی و رشد حوزه های علمیه در ابعاد مختلف می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: پژوهش باعث می شود که طلبه ها در حوزه های علمی، مباحث اخلاقی و فقه محقق و ریشه دار در علوم حوزوی باشند و بتوانند تحول ایجاد کنند.

 

وی یادآور شد: اگر حوزه در کنار تحصیل و تدریس، تحقیق، پژوهش و تبلیغ نداشته باشد علم آن رشد نخواهد کرد.

 

آیت الله حسینی تولید محتوا در حوزه های علمیه را ارزشمند دانست و ادامه داد: امروز حوزه در بحث پژوهش کارهای فاخر و ارزشمندی انجام می دهد که بخشی در حوزه و بخشی در جامعه در قالب کتاب برای آحاد مردم کاربرد دارد.

 

رئیس شورای حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به پژوهش را باعث رونق حوزه ها دانست و اضافه کرد: حوزه های علمیه هم اکنون با پژوهش محتواها و کتاب های متعددی تولید کرده که می تواند برای جامعه موثر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به پژوهش به حوزه، دانشگاه و جامعه رونق می دهد، گفت: فعالیت معاون پژوهشی در حوزه های علمیه استان باعث بالندگی در حوزه تحقیق و پژوهش حوزه ها می شود.

کد خبر 1003403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha