۱۰ هزار دانش آموز بوشهری فاقد تجهیزات لازم  برای حضور در شبکه شاد می باشند

کرمی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار دانش آموز فاقد تبلت و یا گوشی تلفن همراه مناسب برای حضور در شبکه شاد هستند.

به گزارش   خبرگزاریشبستان از بوشهر ، روز دوشنبه (24 آذر) نشست مشترک مدیر اداره کل آموزش و پرورش  با مدیریت موسسه خیریه دارالاکرام استان در راستای حمایت تحصیلی از دانش آموزان نیازمند برگزار شد.

 

«علیمراد کرمی» در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم بهره مندی دانش آموزان از کلاس های آنلاین و ضرورت در خانه ماندن اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان در استان بوشهر تجهیزات مورد نیاز برای حضور و بهره مندی از کلاس های آنلاین را در اختیار ندارن که می طلبد با همکاری مردم نوعدوست، خیرین نیکوکار و همچنین نهاد های حمایتی این تجهیزات تامین و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیا اینکه تاکنون ۲هزار و ۴۰۰ دستگاه تبلت از سوی این اداره کل و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اختیار دانش آموزان نیازمند این استان قرار گرفته است، ادامه داد: از این تعداد تبلت تهیه شده یک هزار دستگاه از سوی آموزش و پرورش و مابقی نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهیه و دراختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.

 

کرمی با بیان اینکه استان بوشهر با این همه قدمت و منابع عظیم اقتصادی اما تاکنون نتوانسته حتی نیمی از نیاز دانش آموزان به تبلت را تامین کند، اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار دانش آموز فاقد تبلت و یا گوشی تلفن همراه مناسب برای حضور در شبکه شاد هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در شرایط حساس کرونایی مهربانی بزرگترین هنر آدمی است اظهار داشت: تشکیل برخی از موسسه‌های خیریه از جمله موسسه خیریه دارالاکرام در راستای حمایت از دانش آموزان نیازمند یک حرکت زیبا و در خور اهمیت است.

 

وی با تاکید بر اینکه این موسسه باید اساسنامه مشخصی داشته باشد که برآن اساس حرکت کند تا تداخل و موازی کاری که بعنوان یک آفت در جامعه به شمار می آید ایجاد نشود، ادامه داد: با مرزبندی ایجاد شده باید بتوانیم سطح خدمات را گسترده تر و با منابع محدود موجود در رفع نیازهای نامحدود دانش آموزان گام برداریم.

 

کرمی به ضرورت ارائه مشاوره‌ های موثر و خدمات مددکاری به دانش آموزان در شرایط حساس کرونایی اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط حاکم در جامعه بر اثر شیوع بیماری کرونایی افزون بر، برطرف کردن نیازهای مادی و فیزیکی باید به نیازهای روحی دانش آموزان نیز پرداخته شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل ضعف برخی ساختارهای آموزش مجازی در روستاهای دورافتاده و مناطق عشایر نشین استان روبه افزایش است، یادآورشد: این موضوع بسیار نگران کننده می باشد و در همین راستا تاکید شده اطلس آموزشی در هر منطقه ایجاد شود تا اینکه بدانیم در هر منطقه دانش آموزان در چه وضعیتی قرار دارند.

 

کد خبر 1003409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha