اهدای خون در خراسان جنوبی ۲.۵ درصد افزایش یافت

میری مقدم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۵ هزار و ۱۵۱ نفر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده اند، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابراهیم میری مقدم» صبح امروز (24 آذر) در جریان اهدای خون تعدادی از روحانیت شیعه و اهل تسنن، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، حدود 20 نفر از روحانیت اهل شیعه و تسنن برای اهدای خون مراجعه کردند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه این روحانیون بیشتر ائمه جماعت مساجد استان هستند، می توانند در ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه نقش به سزایی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا روز گذشته (23 آذرماه) حدود 15 هزار و 151 نفر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده اند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: انتقال خون یک مرکز درمانی نیست و با توجه به اینکه سالم ترین افراد برای اهدای خون به این مراکز مراجعه می کنند، افراد نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص انتقال ویروس کرونا در این فضا داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ترس از کاهش سیستم ایمنی را یکی از دلایل عدم اهدای خون و  پلاسما در شرایط کرونایی عنوان و تصریح کرد: برای اهدای خون و پلاسما افراد نباید هیچ دغدغه ای در این خصوص داشته باشند، چراکه هیچ مشکلی برای سیستم ایمنی افراد ایجاد نمی شود.

 

میری مقدم بیان کرد: تعداد درخواست های پلاسمای بیمارستان های استان معادل اهدای پلاسما در استان است لذا مشکلی برای ارسال پلاسما به بیمارستان ها تاکنون نداشته ایم، اما برای فصل زمستان لزوم ذخیره پلاسما حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم تمام افرادی که 28 روز از بهبودی کرونای آنها گذشته است به شکرانه سلامت خود برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: روزانه 8 تا 12 نفر برای اهدای پلاسما در خراسان جنوبی به مرکز انتقال خون استان مراجعه می کنند.

 

میری مقدم خاطرنشان کرد: در شرایط پیش رو و فصل زمستان از همشهریان استان انتظار داریم که طی این چند ماه آخر سال برای اهدای خون همراهی لازم را با بیماران داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1003462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha