انتشار کتاب« طب پیشگیری در فقه اسلامی- ویروس کرونا به عنوان نمونه» به همت آستان حسینی

آستان مقدس امام حسین(ع) کتاب «طب پیشگیری در فقه اسلامی- ویروس کرونا به عنوان نمونه» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، انتشارات وارث متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) کتابی را با عنوان « الطب الوقائي في الفقه الإسلامي – فيروس كورونا أنموذجاً» (طب پیشگیری در فقه اسلامی- ویروس کرونا به عنوان نمونه) نوشته «سید محمد باقر المقدس الغریفی» منتشر کرد.

 

براساس این گزارش، سید الغریفی در این کتاب نوشته است: بر محققان و پژوهشگران مخفی نیست که دین اسلام یک سیستم قانونگذاری یکپارجه را ارایه داده است که برای تنظیم شرایط فرد و جامعه کار می کند و برای هر زمان و مکانی مناسب است.

 

وی در ادامه آورده است: این سیستم یکپارچه از طریق قوانین و مکانیزم های کلی تدوین شده است که اجرای آن در هر مسئله جدید و نوظهور امکان پذیر است.

 

این نویسنده گفت: شاید مهم‌ترین خطرات پیش روی انسان همان بلایای بهداشتی و سلامتی و زیست محیطی ناشی از ویروس ها مانند ویروس کرونا باشد. زیرا زندگی انسان را تهدید می کند و تاکنون هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. بنابراین مسئله ما بیان احکام شرعی مربوط به این بیماری اپیدمی به عنوان طب پیشگیرانه است تا از افتادن در خطر جلوگیری کند.

 

براساس جدیدترین آمار، بیش از 574 هزار نفر در عراق مبتلا به بیماری کرونا شده اند که از این تعداد بیش از 12 هزار نفر فوت کرده اند.

 

کد خبر 1003481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha