علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی خون اهداء کردند

تعداد ۳۰ نفر از اساتید و روحانیون شیعه واهل سنت خراسان جنوبی در حرکتی نمادین خون اهداء کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا هاشمی» صبح امروز (24 آذر) در جریان اهدای خون تعدادی از روحانیت شیعه و اهل تسنن خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که دبیرخانه شورای برنامه ریزی کشور و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت این دغدغه را در خصوص کمبود ذخایر خونی استان داشتند، در یک اقدام جهادی و خداپسندانه به صورت مشترک از میان برادران اهل تسنن و شیعه به صورت نمادین، تعدادی برای اهدای خون مراجعه کردند.

 

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود: در مرحله اول برای ترویج فرهنگ اهدای خون تعداد 30 نفر از روحانیون اهل تسنن که برخی از آن ها امام جماعت و اساتید حوزه های علمیه هستند، برای اهدای خون فراخوان شدند.

 

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم برای اهدای خون در شرایط کرونایی و نیاز شدید به ذخایر خونی کشور، بیان کرد: در این مرحله 15 نفر از اساتید اهل سنت و 15 نفر از اساتید شیعه برای اهدای خون مراجعه کردند اما ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

 

وی با بیان این مطلب که بخش زیادی از جامعه، علما و روحانیون را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند، تصریح کرد: افراد وقتی می بینند که پیش نماز مسجد برای اهدای خون مراجعه می کند، ترغیب و تشویق خواهند شد تا در امر خداپسندانه شرکت کنند.

 

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی بیان کرد: با اداره کل انتقال خون استان تفاهم نامه ای منعقد شده و قرار است بعد از فرهنگ سازی و ثبت نام از افراد؛ اکیپ هایی به مساجد محوری اهل شیعه و تسنن اعزام و خونگیری انجام شود.

 

 

کد خبر 1003489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha