برگزاری محافل قرآنی با تعداد کم در مساجد نور معنویت را در جامعه جاری می‌کند

حجت‌الاسلام علی مرادی گفت: در این شرایط کرونایی برگزاری محافل قرآنی در مساجد با تعداد کم و محدود، نور معنویت را در جامعه جاری می‌کند.

حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار در گفتگو با خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی بسیاری از اماکن و مساجد شد، اظهار کرد: در این شرایط کرونایی، برگزاری محافل قرآنی در مساجد هرچند با تعداد کم و محدود، اما منجر به جاری شدن نور معنویت و قرآن در جامعه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر که مساجد تعطیل هستند باید سعی کنیم از فضا و بستر فضای مجازی استفاده کنیم، افزود: می‌توانیم محافل روضه خوانی و ادعیه خوانی به صورت مجازی برگزار کنیم.

 

وی همراهی و کمک‌های خالصانه هیئت‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا را مثال زدنی دانست و بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد همراهی بسیار خوب هیئت‌های مذهبی مذهبی بودیم که با تمام توان در راستای کمک به همنوعان تلاش می کردند.

 

امام جمعه بیجار به لزوم فعالیت بیش از پیش روحانیون و مبلغان دین در فضای مجازی تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط حال حاضر و استفاده بیشتر مردم از بستر فضای مجازی و امکان ایجاد شبهات دینی لازم است تا علمای دین و روحانیون برای رفع شبهات احتمالی تلاش کرد.

 

حجت‌الاسلام مرادی فضای مجازی را فرصتی برای تولید محتوای دینی و فرهنگی و قرآنی دانست و گفت: روحانیون و تمامی مسجدی‌ها از جمله کانون‌های فرهنگی، موسسات قرآنی، هیئت امنای مساجد و غیره می‌توانند تا زمانیکه به واسطه شیوع کرونا امکان تجمعات در مساجد وجود ندارد، از فرصت فضای مجازی برای استمرار فعالیت‌های دینی و قرآنی استفاده کنند.

کد خبر 1003505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha