فعالیت ۵۱ باب کتابخانه عمومی در استان ایلام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: ۵۱ باب کتابخانه عمومی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۰ باب کتابخانه شهری، ۱۴ باب کتابخانه روستایی و ۷ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «سمیه حیدری» در نشست انجمن عمومی کتابخانه عمومی دهلران که با حضور فرماندار و دیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری دهلران تشکیل شد، اظهار کرد: طرح‌ تحویل کتاب در منزل در سطح ۳ شهرستان ایلام و دهلران و آبدانان اجرایی می شود.

 

وی  تصریح کرد: این اقدام با همت کتابخانه های عمومی، ارشاد اسلامی و بخش خصوصی صورت می‌گیرد و در آینده نیز در روستاها گسترش پیدا خواهیم داد.

 

حیدری یادآور شد: هدف از اجرای این کار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هم افزایی با سایر دستگاه‌ها برای اینکه بتوانیم کتابخانه ها را از لحاظ منابع و فعالیت فرهنگی ارتقا دهیم، از دیگر اهداف این طرح است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تصریح کرد: این طرح در  راستای محدودیت‌های کرونایی است و اعضای کتابخانه با مراجعه به سامانه و ثبت سفارش، کتاب درخواستی خود را در درب منزل تحویل می‌گیرند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها عمومی و به صورت استانی نیز ۱۷ میلیارد ریال به کتابخانه مرکزی ایلام و بخش آمفی تئاتر آن اختصاص یافت که تاکنون ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن تخصیص و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

فرماندار دهلران نیز بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و خواستار توسعه کتابخانه های عمومی در روستاهای واجد شرایط شد.

 

«مجید عسگری» تصریح کرد: شهرداری دهلران تا پایان سال نسبت به پرداخت نیم درصد درآمد سهم کتابخانه ها اقدام کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال از محل تملک منابع دارایی‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای کتابخانه های عمومی شهرستان اختصاص یافته است.

 

کد خبر 1003509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha