کیفیت آب شرب در بیشتر مناطق استان با استاندارد های تعریف شده مطابقت دارد

خادمی با اشاره به وضعیت سدهای آب استان، گفت: کیفیت آب شرب در بیشتر مناطق استان با استاندارد های تعریف شده مطابقت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی » امروز(24 آذر) در جلسه هماهنگی سازگاری با کم آبی استان، با اشاره به وضعیت محدوده گستره آبی استان، اظهار داشت: حجم ذخیره سدهای مخزنی استان در ابتدای سال آبی جاری حدود ۸۹ میلیون مترمکعب در سال بوده است.

 

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی استان، گفت: از تعداد ۹۲۰۰ حلقه چاه استان ۱۸۹۳ چاه غیرمجاز بوده که ۶۹۳ حلقه آن فرم یک و پنج می باشد و در حال تعیین تکلیف است.

 

وی خاطرنشان کرد: کیفیت آب شرب در بیشتر مناطق استان با استاندارد های تعریف شده مطابقت دارد.

 

خادمی بیان کرد: سرانه مصرف آب شرب شهری ۲۶۳ لیتر و در مناطق روستایی ۲۱۲ لیتر در روز است که این میزان نیاز به اصلاح دارد.

 

وی با بیان اینکه جداسازی آب مصرفی برای فضای سبز از آب شرب امری ضروری است، اذعان داشت: تعداد پنج تصفیه خانه فاضلاب استان در خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد، پلدختر و هفت چشمه واقع شده است.

 

استاندار لرستان بیان کرد: خروجی تصفیه خانه ها باید بر اساس استاندارد باشد و از ورود آلودگی به آبهای سطحی استان جلوگیری شود. 

 

وی ادامه داد: از ظرفیت پساب فاضلاب تصفیه خانه ها برای استفاده در مصارف فضای سبز و کشاورزی با تسهیل در شرایط بهره گیری شود .

 

استاندار لرستان افزود: برخی حق آبه های کشاورزی و شرب در استان به صورت مشترک وجود دارد که باید جدا شوند.

 

وی بیان کرد: نیازمند توسعه استان در بخش های گردشگری و صنعت هستیم و از طرفی در بخش کشاورزی نیز به دلیل عدم تخصیص آب، برخی از طرح های کشاورزی متوقف مانده اند.

 

خادمی اذعان داشت: منابع تامین کننده آب شرب شهرهای استان پایدار نیست و می بایست نسبت به تغییر منابع از زیرزمینی به سطحی اقدام شود.

 

وی اذعان داشت: مجموع مصارف آب استان کمتر از آب قابل برنامه ریزی می باشد از این رو در بخش های مختلف مصرف، با لحاظ آب مورد نیاز، نیازمند افزایش این میزان برای بالا بردن سطح بهره وری هستیم .

 

استاندار لرستان اظهار کرد: در حوزه‌های آب مصرفی صنعت، شرب و کشاورزی نیازمند افزایش میزان تخصیص آب استان هستیم.

کد خبر 1003513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha