شناسایی ۲۶۰۰ مکان یادمانی دفاع مقدس در کردستان

ذبیح‌الله مالکی از شناسایی ۲ هزار و ۶۰۰ نقطه یادمانی دفاع مقدس در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، سردار ذبیح الله مالکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مکان که محل شهادت شهیدان و رشادت‌های آنها در دوران دفاع مقدس است، است در استان شناسایی شده و در تلاش هستیم تا دائرةالمعارفی از این مکان‌های یادمانی تألیف کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه سالانه 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان کردستان منتشر می‌شود، افزود: این روند هر سال تقویت می‌شود و مولفان و نویسندگان زیادی در حوزه تاکلیف و تدوین کتب حوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: مرکز نشر و ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با پیش بردن برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی در صدد ثبت رشادت‌های شهیدان این مرز و بوم در قالب برنامه‌های فرهنگی است و در این راستا عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

 

سردار مالکی همچنین از تدوین زندگی نامه و تألیف چندین اثر مکتوب در خصوص ۵۶۲ بانوی شهیده کردستانی خبر داد و بیان کرد: گروه‌های منسجم ادبی برای این مبحث تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در این استان وجود دارد که در ایام مختلف سال به تناوب از این بزرگواران تجلیل می‌شود.

 

وی همچنین از پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور و میزبانی از بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سال به عنوان عمده فعالیت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نام برد و گفت: طی چند ماه اخیر که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم این اعزام‌ها به استان حذف شده و امیدواریم طی ماه‌های آینده دوباره برقرار شود.

کد خبر 1003515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha