همایش ملی فلسفه دین اسلامی با پیام آیت‌الله جوادی آملی برگزار می شود

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: همایش ملی فلسفه دین اسلامی با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ابوالفضل ساجدی» امروز  در نشست خبری «همایش ملی فلسفه دین اسلامی» که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: فلسفه دین، علمی با تحلیل عقلانی از آموزه‌های بنیادی دین است که گاهی هم با رویکرد تجربی به اصل دین و آموزه‌های می‌پردازد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه فلسفه دین زبان مشترک برای ارتباط با ادیان مختلف و اندیشمندان دینی و غیر دینی جهان است، عنوان کرد: امروز جهان تشنه حقیقت به  زبان مشترک نیاز دارد که می‌تواند در سایه فلسفه دین تحقق یابد.

وی با بیان اینکه فلسفه دین همواره در طول تاریخ پویا و زنده بوده است، اظهار کرد: امروز برای ارتباط و تعامل فرهنگی و اندیشنه‌ای با دنیا باید از فلسفه دین سخن بگوییم زیرا این مساله برای انقلاب و شرایط فعلی جهان ضرورت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی با اشاره به روند عقل‌گرایی غرب و اثرات آن بر فلسفه دین، ابراز کرد: فلسفه دین بنیاد آموزه‌های دینی و بیانگر زبانی مشترک است که در آن سوالات و مباحث مختلف وجود دارد.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه دین اسلامی ادامه داد: امروز برای شناساندن بهتر دین اسلام به دنیا ما نیاز داریم که ابعاد فلسفه دین اسلامی را آشکار کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره برگزاری این همایش ملی، گفت: پیش از برگزاری این همایش ملی، سه پیش نشست علمی با عناوین «چیستی و امکان فلسفه دین اسلامی»، «مولفه‌ها و شاخصه‌های فلسفه دین اسلامی» و «تمایزات فلسفه دین اسلامی با فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای» برگزار شده و روز چهارشنبه نیز نشست علمی «امکان فلسفه دین اسلامی» برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی افزود: همایش ملی فلسفه دین اسلامی روز پنج‌شنبه ۲۷ آذراز ساعت ۱۵ تا ۱۷ با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی آغاز می‌شود؛ در این همایش  آیت الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه و حجج‌اسلام‌والمسلمین قائمی نیا و ساجدی به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقالات ارائه شده به همایش در وبسایت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود.

 

 

کد خبر 1003553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha