آغاز رزمایش طرح ترافیکی پلیس و راهداری زمستانی در جنوب کرمان

امروز ۲۴ آذر رزمایش مشترک طرح عملیاتی پلیس و راهداری زمستانی در جنوب استان کرمان آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۴ آذر رزمایش مشترک طرح عملیاتی پلیس و راهداری زمستانی در جنوب استان کرمان آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده ادامه دارد.




«مجتبی رئیسی» در حاشیه برگزاری این رزمایش، گفت: طرح عملیاتی پلیس و راهداری زمستانی با حضور نیرو‌های قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و آتش نشانی برگزار شد.




سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان افزود: این مانور با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت عبور و مرور در محور‌های برف گیر و گردنه‌های سخت گذر کوهستانی، ایجاد آرامش برای اهالی منطقه و مسافران و عملیات مشترک با پلیس و دستگاه‌های همکار اجرایی شد.
 



وی تصریح کرد: در طرح عملیات ترافیکی پلیس و راهداری، نیرو‌های عملیاتی از امروز با حضور در جاده طرح زمستانی خود را رسما آغاز کردند.



رئیسی بیان کرد: راهداران جنوب کرمان در قالب ۱۷۵ نیروی راهداری و در قالب ۱۴ گروه راهداری با ۱۴۵ دستگاه راهداری سبک و سنگین در این طرح شرکت دارند.



سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان این مطلب که جنوب استان کرمان ۱۸۰ کیلومتر محور برفگیر دارد که عمده آنها در ارتفاعات شهرستان جیرفت واقع شده اند، خاطرنشان کرد: به رانندگانی که قصد سفر از مبدا جنوب کرمان به دیگر مناطق و بالعکس را دارند، توصیه می‌شود با توجه به وجود پنج گردنه برفگیر سربیژن، امیرالمومنین، جبالبارز، خیموکی و حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.




«سنجری»  در حاشیه این رزمایش، گفت: گشت های پلیس در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان آمادگی کامل دارند.




فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان با اشاره برخورد قانونی با رانندگان متخلف در حوزه راه های جنوب استان با رصد الکترونیکی محورها، افزود: برای عبور از گردنه های برفگیر در ژرح ترافیکی زمستانی از عبور خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می شود.





وی بیان کرد: گشت های پلیس که مجهز به دورببن های ثبت تخلفات سیار هستند در دیگر محورهای جنوب استان کرمان مستقر هستند تا مردم و رانندگان با امنیت و آسایش بهتری تردد کنند.

 



«فهیمی پور» در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک طرح ترافیکی پلیس و راهداری زمستانی در جنوب کرمان، گفت: متوسط آمار ماموریت های حوادث ترافیکی در کشور ۲۳ درصد است که در حوزه جنوب استان کرمان این رقم ۳۳درصد یعنی ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.




معاون مرکز فوربت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: اورژانس جنوب استان هم با تجهز ۴پایگاه به آمبولانس های کمک دار در طرح ترافیکی و راهداری زمستانی در کنار دیگر دستگاه ها ارائه خدمت می کنند.



«سلیمانی» جانشین هلال احمر جیرفت در حاشیه برگزاری این رزمایش با اشاره به آمادگی ۴ پایگاه هلال احمر در منطقه از تجهیز خودروهای این جمعیت به امکانات رها سازی در تصادفات خبر داد.

کد خبر 1003604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha