۵۱۶ شغل در نهبندان ایجاد شد

بیکی گفت: امسال یک‌هزار و ۵۹۵ نفر تعهد اشتغال شهرستان نهبندان بوده که تاکنون برای ۵۱۶ نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (24 آذرماه) در کارگروه اشتغال شهرستان نهبندان، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شهری و روستایی نظارت هایی داشته اند، شهرستان نهبندان در حوزه نظارت بر طرح های اشتغالزا، رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه طرح های اشتغالزای نهبندان در اجرا کمترین انحراف را داشته است، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی باید از پرداخت تسهیلات موازی خودداری کنند تا شغل های زیادی در شهرستان ایجاد شود.

 

بیکی رصد و استعلام تسهیلات پرداختی به متقاضیان را مهم عنوان کرد و گفت: مدیران پرداخت کننده تسهیلات اشتغالزا باید از دبیرخانه استعلام بگیرند تا بدون معطلی تسهیلات پرداختی، منجر به اشتغال جدید شود.

 

وی با تأکید بر اینکه خروجی همه طرح ها، باید به اشتغال پایدار منجر شود، تصریح کرد: یکی از ظرفیت های شهرستان دام بوده که نباید منجر به انحراف شود، همچنین با تسهیلات پرداختی در حوزه دام باید به سرانه دام شهرستان افزوده شود تا به تولید ناخالص داخلی کمک شود.

 

فرماندار نهبندان درصد تحقق اشتغال در شهرستان نهبندان را پایین عنوان و تصریح کرد:این درصد پایین به معنی عدم ایجاد اشتغال نیست، بلکه به معنی  عدم ثبت شغل در سامانه است، لذا تمامی دستگاه های اجرایی باید شغل های ایجاد شده خود را  ظرف یک هفته در سامانه ثبت کنند.

 

بیکی عنوان کرد: امسال یک‌هزار و 595 نفر تعهد اشتغال شهرستان بوده که تاکنون شغل 516 نفر در سامانه ثبت شده است.

 

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی کرونا در شهرستان، بیان کرد: تاکنون برای 418 نفر به مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون تومان پرونده تشکیل شده اما تعداد 348 نفر با رقم دو میلیارد و 700 میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شده اند.

 

فرماندار نهبندان افزود: پرونده مابقی افراد متقاضی تسهیلات کرونایی باید ظرف یک هفته آینده مشخص شود تا تسهیلات پرداخت شود.

 

بیکی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید از انحراف هرگونه طرح اشتغالزا خودداری کنند، گفت: منابع پرداختی باید تبدیل به اشتغال شود، لذا این مهم باید مأموریت جدی تمامی دستگاه ها باشد.

 

وی یادآور شد: طبق آمار سرشماری سال 95 ، آمار بیکاری شهرستان  2 هزار و 200 نفر معادل 16 درصد است، اما هم اکنون درصد بیکاری شهرستان به 10 درصد رسیده است.

 

 

کد خبر 1003610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha