یکصد کیسه آرد برای پخت نان خانواده ها از مس سرچشمه به زهکلوت ارسال شد

نماینده موکب شهدای صنعت مس سرچشمه با اشاره به توزیع ۱۰۰ کیسه آرد بین ساکنان نیازمند منطقه زهکلوت جنوب استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵ تن آرد به ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد ریال در منطقه مذکور توزیع شد.

محمود پورقاسمی در گفتگو با خیرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان با اشاره به اینکه منطقه معروف زهکلوت در جنوب استان کرمان شامل 26 روستا از روستای چاه ابراهیم گرفته تا روستای پنج انگشت دارای بیش از 700 نفر جمعیت است؛ بیان کرد: این افراد بی بضاعت، نیازمند و بی سرپرست هستند که تحت هیچ نهادی از جمله موسسات خیریه، بهزیستی و کمیته امداد حمایت نمی شوند.

 

 

نماینده موکب شهدای صنعت مس سرچشمه افزود: 4 سال است که از طریق کارکنان مجتمع مس سرچشمه کمک های نقدی و غیرنقدی، اردوهای جهادی در راستای درمان رایگان بیماران و ساخت و ساز رایگان به این افراد ارائه می شود.

 

 

 

وی در تشریح گوشه ای از ارائه خدمات به نیازمندان این منطقه از ابتدای امسال تاکنون؛ بیان کرد: در فروردین امسال که سیل 26 روستا را محاصره کرد، از نقاط مختلف استان کرمان به این افراد کمک رسانی شد و کارکنان مس سرچشمه نیز به رسم نوعدوستی، کمک های نقدی خود را به موکب شهدای صنعت مس سرچشمه اعطا کردند که با این شیوه به کمک این سیل زدگان شتافتند و از ارائه خدمات دریغ نکردند.

 

 

پورقاسمی با بیان اینکه کمک های نقدی این کارکنان تبدیل به کالاهای مورد نیاز و بین سیل زدگان توزیع شد؛ ادامه داد: توزیع 700 بسته اقلام بهداشتی، 10 هزار عدد کنسروجات، 8 کارتن پوشک و شیرخشک، آرد، پتو و چادر، آب معدنی، بسته های معیشتی و غذای گرم به ارزش بیش از  4 میلیارد ریال از سوی کارکنان مجتمع مس سرچشمه انجام شد.

 

 

وی تصریح کرد: در مرحله دوّم نیز 5 هزار غذای گرم، 800 بسته معیشتی شامل برنج و روغن، ماکارانی، سویا و رب گوجه فرنگی بین این نیازمندان توزیع شد.

 

 

 

پور قاسمی به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: منطقه رفسنجان قرمز  و منطقه زهکلوت سفید است بنابراین به همین دلیل کمتر برای رسیدگی به آنجا می رفتیم و اقلام مورد نیاز آن ها را برآورده می ساختیم چون سلامتی آن ها مهم است  و نمی خواهیم که خدای نکرده از شهر ما کسانی برای خدمت به آنجا بروند و منطقه زهکلوت را درگیر کرونا کنند.

 

 

وی افزود: یکی از نیازها آرد برای تهیه نان است که کارکنان مجتمع مس سرچشمه طی چند مرحله بیش از 5 تن آرد تهیه و به زهکلوت ارسال کردند و آخرین مرحله نیز امروز به میزان 100 کیسه آرد بود که به منطقه ارسال شد.

 

 

 

نماینده موکب شهدای صنعت مس سرچشمه افزود: قصد داریم کمک های نقدی کارکنان مجتمع مس سرچشمه را جمع آوری و در 2 ماه آینده تبدیل به بسته های معیشتی  شامل برنج و روغن، ماکارانی، قند و چای، سویا و ... کنیم و به دست نیازمندان این منطقه برسانیم.

 

 

کد خبر 1003627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha