انسولین قلمی با دفترچه بیمه به صورت محدود به بیماران عرضه می شود

صدرایی گفت: در داروخانه ها به تعداد محدود انسولین قلمی در اختیار بیماران دیابتی قرار داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، «پانیذ صدرایی» شامگاه امروز(دوشنبه 24 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آن چیزی که بیماران دیابتی در خصوص کمبود انسولین مطرح می کنند تنها درباره انسولین قلمی است که در سال های اخیر به دلیل فناوری های نوین پُرکاربرد شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ویال های دیگر انسولین در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی در این خصوص با مشکل رو به رو نیستند.

 

صدرایی بیان کرد: با توجه به مشکلات تحریم ها و مسئله تأمین ارز این قلم انسولین در سطح کشور با کمبود رو به رو شده است.

 

وی گفت: این نوع از انسولین به تعداد محدود در داروخانه ها در اختیار بیماران قرار می گیرد ولی برخی از بیماران دیابتی، متقاضی دریافت انسولین بیشتری هستند که مجبور می شوند به صورت آزاد تامین کنند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: برای هر بیمار سهمیه مشخصی در نظر گرفته شده و پس از دریافت انسولین این دارو در سامانه ثبت می شود و وقتی این بیمار مجدد به داروخانه دیگری مراجعه می کند دیگر به صورت بیمه ای به وی انسولین تعلق نمی گیرد.

 

صدرایی بابیان اینکه همه داروخانه ها در سطح استان انسولین توزیع نمی کنند، متذکر شد: انسولین در شرایطی نیست که در تمامی داروخانه ها توزیع شود بلکه در برخی از داروخانه های خاص توزیع می شود.

 

کد خبر 1003647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha