زنجیره توزیع انسولین در داخل کشور نشتی دارد

آریان پور گفت: زنجیره توزیع انسولین در کشور نشتی دارد و علت آن تفاوت قیمت انسولین در داخل و خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، «رضا آریان پور» شامگاه امروز(دوشنبه 24 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بنا بر وظیفه ذاتی بیشتر نقش نظارتی و قانون گذاری را برعهده دارد.

 

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود انسولین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: در طول ماه های اخیر شاید بیشترین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با سازمان غذا و دارو و مسئولان مربوط به تامین داروهای مهم مثل انسولین بوده است.

 

آریان پور گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت اختصاصی به مسئله کمبود انسولین ورود پیدا کرده و یک جلسه با ارگان های نظارتی خارج از وزارت بهداشت و با حضور سازمان غذا و دارو برگزار کرده است.

 

وی ابراز داشت: یکی از دلایل کمبود انسولین اثر تحریم ها مطرح شده است، از سویی یک شرکت خارجی برای توزیع انسولین قلمی قراردادی با وزارت بهداشت منعقد می کند ولی بر سر قیمت و مسائل حقوقی در عرضه اختلاف نظر ایجاد می شود که همین مسئله موجب شده  اخلال در توزیع انسولین قلمی در سطح کشور را شاهد باشیم.

 

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از دلایل کمبود انسولین قلمی در بازار را نشتی در عرضه این دارو برشمرد و تصریح کرد: زنجیره توزیع انسولین در کشور نشتی دارد و در بررسی ها این موضوع مشخص است و علت آن تفاوت قیمت انسولین در کشور و خارج از کشور به شمار می رود.

 

آریان پور تأکید کرد: انسولین در داخل کشور با قیمت 39 تا 40 هزار تومان عرضه می شود، این درحالی است که این نوع انسولین در خارج از کشور با قیمت 150 هزار تومان به فروش می رسد.

 

وی بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی مسائل را بررسی می کنیم و پس از بررسی مباحث خود را به سازمان مربوطه و مجلس گزارش می دهیم تا مشکل مربوطه برطرف شود اما انتظار ما از سازمان غذا و دارو و مابقی ارگان های ذی ربط افزایش نظارت ها و جلوگیری از نشتی دارو است،

 

کد خبر 1003648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha