جشنواره ادبی یلدا در استان زنجان برگزار می شود

احمدخانی از برگزاری جشنواره ادبی یلدا در بخش شعر و داستان در آستانه شب یلدا خبر داد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان از برگزاری جشنواره ادبی یلدا خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش شعر و داستان اجرا می شود.

 

محمدربیع احمدخانی ادامه داد: بخش شعر جشنواره در قالب دو محور اشعار کلاسیک و سپید و نیمایی و بخش داستان نیز در دو محور داستان مینیمال حداکثر ۱۲ کلمه و داستان کوتاه حداکثر ۵۰۰ کلمه برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اقدامات هنرمندان در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان ادامه داد: به همین منظور پویش های متعددی توسط این قشر در فضای مجازی ایجاد شده است.

 

این مقام مسئول به شب یلدا و ضرورت فرهنگ سازی برای پرهیز از دورهمی های خانوادگی اشاره کرد و گفت: به همین منظور در قالب کمپین«یلدای سالم» گروهی از هنرمندان استانی اقدام به ساخت انیمیشن های کوتاه یک دقیقه ای و انتشار در فضای مجازی کرده اند.

 

احمدخانی به دیگر اقدامات موثر برای تشویق مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در دورهمی های خانوادگی در شب یلدا اشاره کرد و گفت: نصب بنر با محتوای سالم، انجام تبلیغات محیطی توسط شهرداری ها، اقناع سازی از طریق رسانه ها و اهدای اینترنت رایگان در شب یلدا به شهروندان تاثیرگذار باشد.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزاری جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع پیشگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: علاقه مندان می توانند تولیدات خود را در قالب عکس، فیلم ۱۰۰ ثانیه ای، دل نوشته و پیام کودکان به صورت تصویری تا ۱۵ دی ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

احمدخانی افزود: این جشنواره در محورهای استتفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، ماندن در خانه، مدافعان سلامت، رعایت بهداشت فردی، مراقبت از سالمندان و یلدای سالم با پرهیز از دورهمی های مرسوم برگزار می شود.

کد خبر 1003692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha